Tips voor een efficiënte verhuizing

De vraag is natuurlijk: Hoe kan ik zo efficiënt mogelijk alles van A naar B verhuizen? Wij helpen je hier graag bij, dus lees snel deze 8 tips voor efficiënt verhuizen! Er zit vast iets tussen waar jij niet eerder aan hebt gedacht…. Succes! 😉

Vul je woonplaats in en ontvang offertes!

1. Op tijd beginnen met voorbereiden

Het is misschien de meest voor de hand liggende tip, maar ook de meest efficiënte: Tijdig beginnen met het voorbereiden van jouw verhuizing! Je bent al op de goede weg doordat je je inlicht over verhuizen op onze pagina – Laten we beginnen!

2. Dozen inpakken

Langzaam komt de verhuisdatum dichterbij, spannend! Het kan opeens snel gaan, dus laten we alvast beginnen met inpakken!
Hoeveel verhuisdozen heb je nodig voor alle spullen?
 Dat lees je hieronder:

Aantal verhuisdozen jgemiddeld

Waar moet ik beginnen?Pak per kamer al je spullen in. Begin in de kamer waar je het minste gebruik maakt van de spullen die erin staan: bijvoorbeeld een hobby- of studeerkamer.

Hoe pak je dozen in? – De juiste manier van inpakken van verhuisdozen vind je hier! Nummer alle dozen en dubbel check in welke dozen er breekbare spullen zitten. Schrijf er ook op waar ze heen moeten in het nieuwe huis!

TIP: Tel alle dozen en maak een lijstje met extra info! Zo weet iedereen hoeveel dozen er in welke kamer staan en wordt er niets vergeten😊

3. Bescherm jouw items goed

Verdeel lichte en zware spullen over meerdere dozen en zorg dat er genoeg bubbeltjesplastic, kranten, en handdoeken zijn die je kunt gebruiken ter bescherming en als vulmateriaal.

TIP: Liggen er in jouw keukenkastje toevallig spuitbussen, oplosmiddelen, campinggas, verf, lucifers of ammoniak? Dit zijn brandbare en licht ontvlambare spullen, die je niet in dozen mag verpakken! Verzamel deze spullen in een aparte bak, houd ze gescheiden van de andere dozen en neem ze voorzichtig mee.
– Veiligheid boven alles! 😊

4. Meten is weten

Hoe groot is jouw inboedel? De grootte daarvan is namelijk van groot belang bij het berekenen van de kosten van jouw verhuizing. Dit is moeilijk uit de losse pols in te schatten, gebruik daarom heel gemakkelijk onze verhuis volume calculator. Als je efficiënt wilt verhuizen, is het handig te bepalen welke spullen er niet meer mee hoeven naar het nieuwe huis. Dat betekent: opruimen en besparen!

Is het opruimen gelukt? Dan is de volgende vraag: Kan de inboedel door de deur naar buiten, en bij je nieuwe stek ook weer naar binnen? Wellicht kom je erachter dat een grote kast die ene draai niet kan maken, of heb je een bank die gedemonteerd moet worden. Het is heel handig vooraf te bepalen of je een verhuisbusje of bijvoorbeeld een verhuislift wilt huren. Uiteraard kun je ook een verhuizer het werk voor je laten doen, dan weet je zeker dat er professioneel met je spullen wordt omgegaan!

5. Kies een verhuisbedrijf

Verhuisbedrijven weten alles van efficiënt verhuizen en kunnen jou gegarandeerd helpen! Niet alleen jij werkt graag efficiënt, wij namelijk ook! Door hieronder het offerte formulier in te vullen, ontvang je vrijblijvend tot 5 offertes voor jouw verhuizing. Zo kom je er snel achter hoe duur jouw verhuizing wordt en welk verhuisbedrijf het beste bij je past.
Teamwork makes the dream work 😊

Efficiënt verhuizen?
Wil je weten hoeveel jouw verhuizing zal gaan kosten? Selecteer de grootte van je inboedel die je wil verhuizen en ontvang 5 gratis offertes voor je verhuizing!

6.  Houd belangrijke papieren en spullen bij elkaar

Heel veel spullen en ontelbaar veel dozen? Ja, verhuizen is niet niks! Wij raden dan ook aan 1 koffer of doos per persoon te vullen met belangrijke dingen die je in de eerste dagen na je verhuizing nodig hebt. Denk bijvoorbeeld aan belangrijke papieren, een agenda, opladers, laptop, en natuurlijk een paar setjes kleding en verzorgingsproducten. Dat is efficiënt aangezien je niet meteen alles hoeft uit te pakken of oneindig moet zoeken naar noodzakelijke items!

7. Download onze checklist

Ga georganiseerd te werk aan de hand van onze checklist! Deze efficiënte lijst maak het in 1 opslag duidelijk wat er moet gebeuren: vóór, tijdens en na de verhuizing. Zo kun je stap voor stap zaken regelen voor je verhuizing en afstrepen wat je hebt gedaan!
Het scheelt ook een hoop tijd als je aan de hand van deze checklist de taken onderling verdeelt. Dat noemen wij nog eens efficiënt verhuizen – Aan de slag ermee! 

8. Be happy!

Houd de goede moed en sfeer erin, dat is onze achtste en laatste tip voor een efficiënte verhuizing!
Natuurlijk begrijpen wij dat een verhuizing stressvol kan zijn en dat alles in- en uitpakken niet vlekkeloos zal gaan. Maar met een goede mindset kom je heel ver!
Zit het even tegen? Ga niet bij de dozen – Uhm, pakken – neerzitten!
Het is oké als je het overzicht verliest, maar maak gebruik van alle kennis die je hebt opgedaan op ons platform en tel soms even tot… 1, 2, 3, 4… Dat wordt verhuizen met plezier!