Over
Van Ravels, een verhuisbedrijf dat zorg draagt voor uw spullen en luistert naar uw wensen. Van Ravels Verhuizingen biedt voor elke verhuizing een op maat gemaakte oplossing.
Sirelo vraagt...
Wat is je verzekeringspolis? Hoe ga je om met beschadigde artikelen?
Wat is het beste advies dat je klanten zou geven?
Reviews296

Ik moest deze leveren”. Na de verhuis kreeg ik een rekening welke € 700 groter uitviel dan de offerte. Toen ik hierover belde zei men dat ikzelf de 50 dozen die geleverd waren zelf had moeten inpakken. Dit is nooit afgesproken en ook waar laat je zomaar 50 ingepakte verhuisdozen tot de officiële verhuis. Ook bleek dat ze 60 dozen te weinig hadden ingeschat. Ik kan me voorstellen dat je een stuk of 5 dozen mis kunt hebben maar geen 60. Toen ik daar wat van zei werd me gezegd dat ik ze had verteld dat ik veel weg zou doen. Dat was ook zo, maar dat waren enkel grote meubels. Toen ik vroeg of ik degene kon spreken die de offerte had opgenomen kon dat niet, want de baas regelde als af. Ik heb de rekening (meer dan € 3000,-) heb ik maar betaald, omdat mijn man net werd opgenomen met hartklachten en ik hem rust gunde, anders had ik het alleen bij
de kosten van de offerte gehouden.Lees meer

De dozen waren niet allemaal even goed, maar deze konden zonder problemen worden omgeruild.


Respect voor jullie. Wij hadden dit zelf nooit zo en zeker niet zo snel kunnen doen.

Het inpakken en inladen van onze spullen is goed verlopen, door een goede ploeg mensen.
, de afspraak was gemaakt dat de zelfde ploeg de spullen na de opslag ook weer terug zouden brengen in Heerlen, dit is echter niet gebeurd, op de dag van het terugbrengen was de eerste mededeling rond 12 uur toen de heren aankwamen, dat ze om half 2 weer weg wilde zijn, de spullen zijn nog net niet naar binnen gesmeten maar dat scheelde niet veel. Er waren verschillende zaken die niet klopte, kussen weg van de lounchset, sitetable beschadigd en de poten van het bed helemaal weg.
De afwikkeling van de schade is beschamend, men houd ons aan het lijntje terwijl de voorman die is geweest alle informatie zelf heeft opgenomen, de schade aan de sitetable word nu weer afgedaan dat er niet genoeg info is, terwijl er een formulier is ingevuld, foto`s gemaakt door de voorman en later ook nog weer gemaild, over de gang van zaken op de dag van terug brengen zijn we door de voorman ook nog voor leugenaar uit gemaakt ivm de bedpoten.
Kortom afspreken, betalen en vervolgens kun je het uitzoeken, geen enkele vorm van excuses hebben wij gekregen van deze firma, dus wij bevelen dit bedrijf niet aanLees meer
Hartelijk dank voor het schrijven van uw review. We vinden het erg jammer dat u een aantal zaken anders voorspiegelt dan dat ze hebben plaatsgevonden. Het klopt dat er een aantal bedpoten kwijt / verdwenen zijn. Echter hebben wij meteen de volgende dag speciaal onze monteur naar u gestuurd om dit voor u in orde te maken. Op 19 november mailt u ons zelfs nog met de complimenten voor deze collega.
Op 26 november maakt u per mail formeel melding van schade aan uw bed en sidetable. Vervolgens hebben wij nog diezelfde dag telefonisch contact met u en nogmaals excuses gemaakt en tevens u het formulier toegestuurd waarop u alle benodigde informatie kunt verstrekken die nodig is om de schade af te handelen.
Vervolgens hebben we een aantal keer telefonisch contact over de juiste bedpoten waarvan de bestelling inmiddels loopt. Tijdens dit contact hebben wij u er op gewezen dat u geen info heeft verstrekt over de genoemde sidetable en u wederom verwezen naar het schadefor mulier op onze website. Wij ontvingen van u enkel een foto. Helaas is een foto onvoldoende materiaal om een schade juist af te kunnen handelen.
Deze week informeert u naar de afhandeling van de schade aan uw sidetable en wederom informeren wij u dat de door u verstrekte informatie onvolledig is en bieden u nogmaals de gelegenheid deze alsnog aan te leveren via onze website.
Het niet afhandelen van de schade aan uw sidetable berust dan ook niet op onwil van onze kant, maar op het ontbreken van de juiste en volledige informatie om dit te kunnen doen. Wij willen u nog steeds van dienst zijn bij de juiste afwikkeling van deze schade, maar dan zult u ons wel van informatie moeten voorzien.
Met vriendelijke groet,
Team Van Ravels VerhuizingenLees meer

Alles netjes en vakbekwaam ingepakt. Ze dachten zelfs mee hoe bepaalde kwetsbare items in te pakken. Zowel op oude locatie als op nieuwe locatie ronde door huis gelopen met de teamleider.
Mijn vader is dik tevreden in zn nieuwe appartement!
Fam van Ravels.....heel fijne dagen en een goed en gezond 2022 gewenst.

Dezelfde avond kwam ik er achter dat mijn dressoir, Cappellini voor de kenners, heel lelijk beschadigd was op het bovenblad. Vol in het zicht. En afgelopen weekend kom ik er achter dat een groot en duur fotoboek, Sumo van Helmut Newton weer voor de kenners, na alle dozen eindelijk eens te hebben uitgepakt verdwenen is. Dat kan alleen tijdens de verhuizing zijn gebeurd. Aangezien ik niet meer over facturen beschik kunnen zij slechts een cadeaubon van € 25 van de Hornbach geven. Kom op zeg! Neem je verantwoordelijkheid en kom met een normale compensatie. Zo ga je toch niet met je klanten om? Dit lijkt gewoon een belediging. Kortom, heb je mooie spullen van een zekere leeftijd ga dan zeker niet met deze mensen in zee. Ik snap niet waar zoveel goede beoordelingen vandaan komen. Buitengewoon slecht bedrijf!Lees meer
Het spijt ons dat er schade is ontstaan tijdens uw verhuizing. Wij hebben u in de gelegenheid gesteld dit via onze verzekeraar af te handelen. Helaas beschikt u van de televisie en het dressoir niet over aankoopnota's. Hierdoor is het niet mogelijk de economische schade vast te stellen. Over het fotoboek hebben we telefonisch contact gehad. Dit is door niemand van het verhuisteam gezien. Onze verhuizers openen geen verhuisdozen, tenzij de uitpakservice is besteld.
Om u toch enigszins tegemoet te komen hebben wij gemeend een gebaar te maken door het toesturen van de cadeaubon, jammer dat dit bij u in verkeerde aarde is gevallen.
Met vriendelijke groet,
Team van Ravels Verhuizingen

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw review. Het gooien met bezittingen van klanten is uiteraard niet gepast, hiervoor bieden we dan ook onze excuses aan, evenals voor de opmerkingen die u heeft gekregen toen u onze jongens daar op aansprak.
Indien een klant voor de optie “inpakservice” kiest, maken we een eerste schatting van het benodigd aantal dozen. In uw geval 80 verhuisdozen en 30 boekendozen. Op deze manier heeft u een indicatie van de kosten.
Uiteindelijk word het daadwerkelijk aantal ingepakte dozen in rekening gebracht. Dit is vooraf aan u duidelijk gemaakt. Uiteindelijk hebben wij voor u 124 verhuis- en 19 boekendozen ingepakt.
Op uw verzoek hebben wij u de verhuisdozen langer in bruikleen gegeven (bijna een half jaar!) in verband met vertraging van de oplevering van uw keuken. Verder hebben wij u nog proberen te ontlasten door tussentijds materialen op te halen.
De door u geconstateerde schade werd aan ons pas 5 maanden na uw verhuizing gemeld en betrof geen keukenzaken. Gezien de lange tijd dat de dozen in uw bezit zijn geweest kunnen wij bovendien niet weten wat er in de tussentijd met de dozen is gebeurd.
Wij hebben u dan ook geadviseerd om deze schade afhandeling te laten verlopen via uw eigen verzekering.
Tot slot verbaast uw review ons omdat u op het evaluatieformulier dat door u is ingevuld op de dag van de verhuizing de verhuizing met cijfers 8 en 9 beoordeelt.
Met vriendelijke groet,
Team van Ravels VerhuizingenLees meer

op 9 Juli kwam de verhuis wagen alles ophalen en naar het nieuwe adres brengen
echter toen kwam de grote ellende
zoals op de offerte was aangegeven werden er diverse kasten niet uit elkaar gehaald om beschadigingen te kunnen voorkomen waaronder ook een zeer grote zeer duur en zware tafel die volgens Dhr. [naam verwijderd door Sirelo] verhuizing echt uit elkaar gehaald moest worden gehaald
om beschadigingen te kunnen voorkomen
( echter het werd wel berekend voor een bedrag van totaal € 145 )
er werden 110 inpak dozen gerekend echte er waren er maar 91 gebruikt
( dus een hele duister zaak zoals men daar werkt en berekend )
nu komt het ergste
op de dag dat alles moest worden uitgepakt door 2 Dames van Ravels verhuizing die pas om 14.30 aankwamen en alles netjes op hun plaats moest werden terug gezet ging het enorm mis
alles werd op ander plaatsen in de kaste geprot en alles stond door elkaar want ze wilden om 18.00uural nar huis gaan dus alles erin en verder was het niet hun probleem
tevens was de salon kast zwaar beschadigd en een stuk ervan afgebroken
de deuren klemden dus het was helemaal verkeerd in elkaar gezet
ik heb getracht de Firma Ravels te bellen maar er werd niet opgenomen
op maandag 12 juli om 08.15 uur
dus ging ik maar naar het kantoor van hun ik nam mijn laptop mee waarop ik de foto`s van de ellende kon laten zien en wat er kapot was gegaan
echter daar kan maar een ding absoluut niet luisteren en proberen het tegendeel taan te geven door ene Hr. [naam verwijderd door Sirelo]
echter toen ik een einde aan die ellende wilden maken en direct op te stappen
werd ik geblokkeerd en zelfs diverse malen bedreigd door die Hr. [naam verwijderd door Sirelo]
kortom ik heb de knoop doorgehakt heb die Hr. [naam verwijderd door Sirelo] van mijn Lichaam afgedrukt
en ben zeer geëmotioneerd daar vertrokken en toen ik thuis kwam
heb ik van de rekening de schade aan mijn salonkast en de teveel berekende dozen
en het niet uit elkaar halen van de meubels van de rekening afgetrokken
en toen het bedrag van € 3000.= direct via de bank overgemaakt en wil absoluut nimmer maar ook maar iets te maken te willen hebben met Verhuis bedrijf Ravels uit Breda
voor degene die zwart op wit alles willen zien zelfs met alle foto`s als bewijs erbij kunnen
mij mailen : op [email protected]Lees meer
Hartelijk dank voor uw reactie. Het is jammer dat u uw verhuizing op deze manier heeft ervaren. Toch willen we graag enkele zaken weerleggen.
Het klopt wat u zegt dat een aantal kasten niet uit elkaar is gehaald. Zoals we in het gesprek gisteren ook hebben aangegeven zullen deze dan ook niet in rekening worden gebracht. De creditnota hebben wij u direct na ons gesprek toegestuurd.
Tijdens het inventarisatiegesprek maakt onze collega een inschatting van het aantal in te pakken dozen. In uw geval waren dit er 110. Voorafgaand aan uw verhuizing is er telefonisch contact geweest waarin u aangaf al diverse zaken zelf te hebben verhuisd. Daarop is aan u aangegeven dat het aantal in te pakken dozen daardoor zal afnemen, wat u ook terug zult zien in de factuur.
Op de factuur die wij u op 10 juli stuurden vindt u dan ook het daadwerkelijk door ons in- en uitgepakte dozen zijnde 90 stuks. Hierdoor uw factuur lager is geworden dan de offerte.
Het is spijtig dat uw kast beschadigd is, wij hopen dan ook dat deze netjes te repareren is. Zoals u in het gesprek al aangaf heeft u de schade reeds laten taxeren. Helaas valt deze schade onder uw eigen risico.
Zoals u zult begrijpen kan onze uitpakservice pas van start wanneer alle meubels door het verhuisteam op de juiste plaats zijn gezet. Vaak is dat in de loop van de middag, wat ook bij u het geval was. In uw nieuwe woning beschikt u over minder kastruimte, onze collega’s hebben dit met u overlegd. Hierop heeft u zelf aangegeven dat alles in de kasten mocht worden geplaatst, u zou immers alles er toch nog eens uithalen.
U stond op maandagochtend al vroeg bij ons op kantoor. Wij waren hierdoor erg verrast. Niet in de minste plaats omdat u op het evaluatieformulier bij de opmerkingen heeft geschreven ‘In 1 woord op z’n frans Chapeau”’
Pas na het gesprek zagen wij twee gemiste oproepen. Deze waren beide voor 08.00 uur, toen we nog niet op kantoor aanwezig waren. Na ons gesprek hebben wij de gemiste oproepen terug gebeld. Dit bleek het nummer te zijn van uw vrouw, met wie onze collega een prettig gesprek heeft gevoerd.
Met vriendelijke groet,
Team van Ravels VerhuizingenLees meer

Werkten goed samen en kwamen goed uit met de ruimte in de vrachtwagens.
De verhuizing verliep stressloos en was gezellig.
De mannen werken hard.
Ook de verhuisdozen leveren en ophalen verliep volgens afspraken. Ik had voldoende materiaal om in te pakken.


De offerte was duidelijk en gepast qua prijs.
Tevens zijn ze liefhebbers van worstenbroodjes van La Place!


Maandagmorgen vroeg en mooi op tijd stonden daar drie jonge mensen, die na bekijken plattegrond, direct aan de slag gingen. En binnen no-time wisten waar alle werkplekken moesten komen. Voorzichtig en zonder beschadiging alles verhuisd. Ze werkten als een goed geolied team.
Binnen de afgesproken tijd was de klus geklaard. Bedankt team Ravels.




Op mijn verhuisdag, kwamen ze op de afgesproken tijd... mijn moderne A-team (BA en consorten) nadat ze het a-teambusje, in de vorm van een vrachtwagen hadden geparkeerd, rondje door het huis, en voor ik het wist, stond alles keurig ingeladen in de wagen. Bij mijn nieuwe huis, hetzelfde ritme, maar dan omgekeerd. Uitlaten ipv inladen. En al had ik al vijf keer gezegd, ‘jongens stop met u en met mevrouw.’... ik kreeg het er niet uitgestampt. Keurige verhuizers,, geen schade, respectvolle benadering, rustig, zorgvuldig. En alhoewel ik opzag tegen de verhuizing, heeft Ravels mij ontlast, ontzorgt en alles heel en goed overgebracht... om in de termen van ‘the A-team’ te eindigen... I love it when a plan comes together’. (Owww ik ben echt oud😁) maar wel blij!
Dank je wel jongens!Lees meer


En toen was daar de verhuisdag. Op het afgesproken tijdstip kwamen er twee verhuiswagentjes aanrijden met vier verhuizers. Vier jonge jongens dus de eerste gedachte was of dit wel goed zou gaan zonder een ervaren “oudere” medewerker. Maar wat hebben we ons daar in vergist. Onder leiding van één van deze jongens werden even de mouwen opgestroopt en binnen vier en een half uur was alles volgens afspraak overgebracht of afgevoerd. En indien nodig: tijdens het verhuizen altijd overleg en meedenken met eventuele problemen en naar oplossingen zoeken. Ook bleven deze jongens vrolijk en erg beleefd. We hebben met verbazing en plezier naar deze verhuizers gekeken.
Na afloop van de verhuizing werden de lege dozen weer keurig opgehaald. Wij waren wel heel snel met het uitpakken van de verhuisdozen waar Van Ravels niet op had gerekend. Toch werd er alles aan gedaan om de zaterdag na onze verhuizing de dozen op te halen zodat we daar vanaf waren. En dat is ze nog gelukt ook.
De hele verhuizing van begin tot het eind was mede door Van Ravels prima en volgens afspraak verlopen: klasse. Wij raden dan ook aan om dit verhuisbedrijf in de hand te nemen.Lees meer


Vooraf hadden wij aangegeven dat er door ons voldoende drinken in huis was gehaald en dat het hen vrij stond dit te pakken als zij dat nodig vonden. En toch viel er wat schroom te bespeuren. Na verloop van tijd vroegen zij wel of ze wat te drinken konden krijgen, maar zelf pakken deden ze niet. Op zich netjes.
Er werd netjes en zorgvuldig met onze spullen omgegaan, wij hadden dan ook achteraf totaal geen schade. Er werd snel gewerkt en netjes. Hulde voor de ploeg verhuizers, genaamd:[namen verwijderd door Sirelo]!! Maar ook hulde voor [naam verwijderd door Sirelo] van Ravel zelf!!!! Dikke pluim!Lees meer

De offerte kwam en viel qua hoogte in de middenmoot. Niet schrikbarend duur, niet spotgoedkoop. We bereikten een akkoord en de dag voor de verhuizing belde [naam verwijderd door Sirelo] voor de zekerheid nog even om te checken of alles voorspoedig verliep.
Op de verhuisdag waren de heren er stipt op de afgesproken tijd (07.30). De verhuizers waren allemaal keurige, representatieve mannen die zich netjes voorstelden en die je met een gerust hart bij je oma op de koffie zou laten gaan.
Ze werkten buitengewoon efficiënt en leken veel plezier in hun werk te hebben (ik denk dat je niet moet onderschatten hoeveel dat over Van Ravels Verhuizingen zegt). Er werd gegrapt en gegrold, maar niet eenmaal leek dit het werk in de weg te staan.
Binnen no-time stond alles in de auto en ook het uitladen ging zeer voorspoedig. De verhuizers waren flexibel en dachten goed mee. Rond 11.30 gingen iedereen weer verder, want de volledige verhuizing was reeds afgerond.
Ik zou Van Ravels Verhuizingen van harte aanbevelen. Werkelijk waar helemaal niets op aan te merken.Lees meer




Helaas door het contact met de huidige directeur die als een rode draad hierdoor heen is gelopen, is mijn fijne eerste indruk en de prettig verlopen verhuisdag volledig omgeslagen. En raad ik dit bedrijf ten zeerste af om mee verder te gaan. Zijn houding en omgang naar mij toe heb ik nooit als prettig ervaren. Zeer dominant, geen overleg en kan niet met klanten omgaan. In het voortraject heb ik vaker dan nodig zou moeten zijn, moeten bellen naar hen omdat er paar belangrijke dingen niet van te voren waren besproken met mij zoals de ruimte voor een verhuislift. En een paar andere kleine dingen. Ik heb hier zelf achteraan gebeld omdat ik wilde dat deze dag voor mijzelf soepel zou verlopen. Ik ben op dat moment nog erg herstellende van een burn-out geweest en wilde alles goed geregeld hebben zodat ik rust had voor deze dag. Hij wilt alleen cashen en de rest interesseerd hem niet was toen al mijn indruk van de huidige directeur. Hij vond het maar wat vervelend dat ik belde. Deze persoon heeft tevergeefs meerdere kansen gekregen om zijn gedrag bij te kunnen stellen, zoals ik nu toe zal lichten.
Op de verhuisdag, op het nieuwe adres, zag ik al dat er iets niet klopte aan mijn bed.
Hij stond niet zoals hij op het oude adres heeft gestaan. Ik heb dit direct gemeld. De onbeschoftheid als reactie hierop door de huidige directeur heb ik echt van staan te kijken.
Zo kleinerend, en zo respectloos. Hij nam het niet serieus. Onderbrak me, het lag aan mij, enz. Hij kwam er niet voor terug en stond me zelfs uit te lachen.
Ik heb dit zo gelaten tot de dag dat mijn bed volledig in elkaar is gezakt.
Helaas heeft mijn splinternieuwe boxspring onstabiel gestaan door het toedoen van Van Ravels verhuizingen en kon het hierdoor niet voorkomen worden dat deze volledig in elkaar is gezakt. Het is een kwestie van tijd geweest. Hier zijn foto's van die hun uiteraard ook in hun bezit hebben.
De huidige directeur heeft zijn terechte excuses aangeboden voor het niet serieus nemen van mijn klacht op de verhuisdag. We waren het erover eens dat wij hier allebei behoorlijk van baalde maar waren op dat moment beide tot de conclusie gekomen dat dit op de juiste en eerlijke manier moet worden opgelost. Excuses geaccepteerd en we gingen voor een goede afsluiting. Op dat moment heeft hij 2 heren gestuurd om mijn boxspring overeind te krijgen zodat ik in ieder geval kon slapen.
Maar die sfeer sloeg vrijwel direct weer om. Excuses van deze man zijn niet zoveel waard. Ik wilde dat er een deskundige naar kwam kijken aangezien dit een splinternieuw bed is en ik geen verstand heb van bedden. Daarbij stond hij nog steeds onstabiel.
Daar moest hij niet veel van weten en probeerde de oplossing intern te houden. Ineens kreeg ik allerlei interne fouten van mijn verhuizing naar m'n hoofd gesmeten waar ik schijnbaar de financiële verantwoordelijkheid van moest dragen in zijn ogen. Ik hem gezegd dat dit mijn zaken niet zijn. Daarbij, doordat ik op dat moment nog erg herstellende was van een burn-out, waar hij van wist, maakte deze situatie het voor mij extra lastig. Mijn klacht werd daarbij dus weer niet serieus genomen, totdat ik een man liet bellen. Praktisch 5 minuten hebben ze met elkaar aan de lijn gezeten over deze kwestie. Toen was de volledige erkenning er wel. En kon er wel een deskundige naar mijn bed komen kijken.
Ik heb me als vrouw nog nooit zo gekleineerd en gediscrimineerd gevoeld terwijl ik een dienst bij een bedrijf had gekocht. Ik kon door de telefoon kruipen van woede.
Ver voor de datum dat de service monteur van de beddenzaak zou langskomen heb ik dit verhuisbedrijf uitgenodigd om bij de afspraak aanwezig te zijn. We hadden immers de afspraak gemaakt om dit op de juiste manier te behandelen. De huidige directeur wilde hier geen gehoor aan geven.
Nadat de service monteur van de beddenzaak is langs geweest is gebleken dat mijn bed geforceerd uit elkaar is gehaald door dit verhuisbedrijf en dat niet alle noodzakelijke schroeven terug in het bed zijn bevestigd waardoor het in elkaar is gezakt. Wrikken en lostrekken, lomp geweld is er toegepast op het oude adres om mijn bed uit elkaar te halen. Dit is absoluut niet de manier om een nieuwe boxspring te demonteren en monteren. Ik ben enorm kwaad dat er zo grof met mijn spullen zijn omgegaan, zo lomp en zo vol geweld. Waar ik notabene nog voor heb moeten betalen ook! Het gedrag en houding van de huidige directeur maakt deze kwestie alleen maar erger. Een boxspring is erg zwaar. Doordat mijn bed in elkaar is gezakt heeft het frame en steunpoten behoorlijke schade geleden. Mijn bed kan niet meer op de originele manier staan. Deze boxspring was op het moment van verhuizen geen jaar oud.
Nadat ik vervolgens alle prijzen heb opgevraagd bij de beddenfrabikant om dit te laten repareren hebben zij mij medegedeeld dat dit niet gerepareerd kon worden en moet worden vervangen. Een heel verhaal over een frame, ik heb ervoor gekozen om deze communicatie, en prijzen volledig open te leggen met Van Ravels Verhuizingen. Er is immers voor bijna €900,- aan schade door hun diensten veroorzaakt.
Ik ben het gesprek met dit verhuisbedrijf aan gegaan. Zij willen hier niets meer van weten. Deze kwestie word zonder pardon van tafel geschoven. Sterker nog, de huidige directeur verdraaid de situatie en het zou mijn schuld zijn dat het bed in elkaar is gezakt, en dat er schade aan het frame zit. En vind deze man dat hij mij volledig tegemoet is gekomen met €135,- voor de steunpoten. Hij heeft zwart op wit gezet dat voor hem de zaak hiermee is gesloten. Zij zijn niet bereid hun verantwoordelijkheid te nemen en mijn geduld met deze persoon is op. Deze persoon is te vaak over mijn grenzen gegaan en wilt dit duidelijk niet op een normale manier oplossen. Ik heb hem een bericht gestuurd dat hij een bijzondere manier heeft van eerlijk zaken doen, zoals hij van zichzelf vind dat hij is.
Zijn antwoord was dat deze kwestie extern kritisch beoordeeld is. Pure bluf natuurlijk. Later heeft hij deze opmerking gewist uit het app gesprek. Hieruit proef ik alleen maar dat hij mij wilt oplichten. Bewust en bedoeld.
Helaas is het zo gelopen, ik had het graag anders gezien. Juist omdat de verhuizing zelf, het inpakken van kasten, de sfeer, het teamwork onderling op de verhuisdag zo goed is geweest. Daar heb ik helemaal niets op aan te merken en heb ik als zeer prettig ervaren. Ik heb het geprobeerd om met dit bedrijf tot een correcte oplossing te komen maar zal anders vanuit hier helaas juridische stappen moeten ondernemen. Ik laat me niet oplichten.
Ik ben werkelijk nog nooit zo onbeschoft behandeld geweest wanneer ik een dienst kocht, als door deze persoon. Notabene voordat er schade was, is zijn houding jegens mij al onacceptabel geweest.
Leren van fouten heb ik vaak gehoord van deze man. Klinkt heel goed als je dat zegt, daar win je immers compassie mee. Ik ben de flauwste niet maar dit slaat nergens meer op. Het is pure manipulatie geweest. Want helaas doet de praktijk zich anders voor dan leren van fouten en gedragingen. En heeft hij duidelijk een hele andere agenda. Hij heeft de deur gesloten betreft de schade die hij heeft veroorzaakt, waardoor ik op het punt ben dat het tijd is om mijn ervaring met de buitenwereld te delen. De huidige directeur van dit bedrijf is in mijn ogen niet meer dan een verwende vrouwonvriendelijke ordinaire geldwolf die net iets te hoog van de toren blaast. Een vuile oplichter.
Vanwege mijn totale ervaring met deze persoon, het langslepende traject wat nu moet worden gestart, raad ik Van Ravels Verhuizingen ten zeerste af.
Mocht hij deze review lezen, dan verzoek ik hem dringend om de schade van €683,83 naar mij direct te vergoeden waar ik na ontvangst dit middels een review zal toelichten. De maat is vol. Deze vuile spelletjes van hem ben ik absoluut niet van gediend.
In dit bedrag is een jaarlijkse afschrijving van mijn bed toegepast wat ik juridisch door moet voeren.
Doe uw voordeel met mijn ervaring. Laat u zeker niet inpalmen door mooie praatjes en verdiep u in verhuisbedrijven.Lees meer
We willen u bedanken voor uw review.
U schrijft dat uw eerste indruk een fijne en prettige verhuizing was; hier zijn wij erg blij mee.
Wij begrijpen uw teleurstelling betreffende uw bed en hebben uit uw eerdere communicatie geconcludeerd dat het bed is gerepareerd door de beddenfabrikant.
U heeft hierbij nog steeds volledige garantie op het bed bij de beddenfabrikant.
Met vriendelijke groet,
Team Van Ravels Verhuizingen







We hebben meerdere keren telefonisch contact gehad en hij is 1 keer bij ons thuis geweest. Alle keren van contact vond ik zeer prettig.
Uiteindelijk is er helaas voor hem en misschien ook voor mij tot een samenwerking van gekomen. Dat had alles te maken met onze financiele situatie.
Ik raad hem zeker aan voor een ieder die een professionele en zeer medemenselijke verhuizer wilt hebben in plaats van standaard verhuizer.


Als reden om voor hen te kiezen kan het volgende worden aangemerkt:
- heldere communicatie
- transparante offerte
- tijdige uitvoering
- correcte afhandeling
- shadeloos
Enige minpunt is dat ik zelf geen koffie in huis had. Met gebakje eigenlijk, want dat hadden de verhuizers meer dan verdiend. Nogmaals welgemeend excuses daarvoor dames en heren. En nogmaals dank voor het verhuizen van mijn inboedel.

Vanwege ruimtegebrek moest een deel van mijn spullen naar een garage worden gebracht. Dat was totaal geen probleem en verliep ook goed.
1 kast hebben we niet mee verhuisd omdat we vooraf al wisten dat deze kast de verhuizing niet zou overleven. Verder zijn alle bedden vakkundig uit elkaar gehaald en in het nieuwe huis weer in elkaar gezet. Over de montage heb ik dan ook niets dan lof, ik zelf heb 2 linkerhanden.
Al met al ben ik zeer tevreden geweest over de verhuizing en zal ze dan ook zeker aan andere mensen aanbevelen.


Verhuizen kunnen ze !
Demonteren en monteren van kasten zou ik ze echter niet laten doen !
Naar aanleiding van de niet aanbeveling werd ik gebeld door van Ravels om nu eea door te spreken ( een verzoek meteen na de verhuizing om over de stand van zaken mbt de kast , eventueel alsnog afbreken en afvoeren van de kast te praten en de rest van de oplevering door te nemen, is toen niet opgevolgd, ik werd pas na de niet aanbevelen recensie teruggebeld …)
En als er deuren uit de scharnieren worden gehaald om makkelijker te verhuizen is dat prima, maar als er dan smeer aan je handen komt, dan na uittillen graag even handen wassen of handschoenen gebruiken ...nu zat er veel smeer aan deuren , deurposten in oude huis, aan meubels en aan wat dozen ...Onnodig vies en niet makkelijk te verwijderen schoonmaakwerk , gelukkig ging het er nog wel af , en er zat gelukkig geen smeer aan stoffen meubels .
Dit vond Van Ravels in ons telefoongesprek in 1e instantie iets menselijks , later werd wel toegegeven dat dit eigenlijk niet kon en dat het een leermoment was …
Ons bed was na verhuizing niet goed gemonteerd , 1 van de delen zat achterste voren ...Ook zelf opgeknapt na de verhuizing
Wij zaten na de verhuizing met een niet goed in elkaar gemonteerde grote kledingkast, die uiteindelijk zelfs vervangen moest worden door een nieuwe ( kostenpost extra, en we zaten met 6 weken levertijd - onhandig ! 6 weken kleding uit dozen ) , oke, onze kast was niet meer nieuw , er was ook aangegeven bij de offerte-opname dat de kast eerder gedemonteerd, verhuisd en gemonteerd was, dat zou geen enkel probleem zijn …. en vóór de verhuizing en demontage zat de kast ook prima in elkaar , sloten de vouwdeuren goed, liepen de laden in het ladenblok prima , en was de kast dus gewoon goed bruikbaar ; na montage waren er kieren tussen de diverse kastdelen, zaten schroeven er maar half in, liepen de deuren niet meer goed , was het ladenblok zo gemonteerd dat de onderste la niet meer dicht ging ...; monteur had de opbouw van de kast aan ons laten zien toen het ladenblok er nog niet inzat en de deuren niet dicht waren ...heel jammer dat hij later – vóór de oplevering niet even heeft gezegd dat er iets mis was ..
Hij schijnt op de zaak ( later ?) wel te hebben gemeld dat de kast eigenlijk niet meer te verhuizen zou zijn ….waarom is dat tijdens demontage ook niet aan ons doorgegeven ,. Dan hadden we meteen gezegd, afvoeren , niet meeverhuizen en weer opbouwen …nog liever hadden we dat gehoord bij de offerte …dan was er meteen een kast besteld en was de nieuwe kast op het nieuwe adres afgeleverd en opgebouwd vóór de verhuizing van van Ravels .
Er is ook een extra bedrag betaald voor demontage en montage trouwens.
Ander punt van aandacht is de oplevering ;die ging veel te snel, te kort door de bocht, ja dat was ook onze fout idd , maar na een hectische dag van verhuizen ( en aar een half zo groot huis dus het was echt even de vraag waar alle dozen moesten komen te staan ...het stond dus megavol overal ....mogen ze daar wel wat extra tijd voor maken , dan hadden we een heel aantal dingen kunnen zien en laten verhelpen (?) en was het geen verrassing achteraf geworden.
Van Ravels in telefoongesprek ; weet u wel wat dat kost , zoveel jongens een half uur extra om betere opleveringscontrole te doen (???) Nou ja, als je een kwaliteitsverhuizer beweert te zijn , is dat wel een heel raar antwoord
Zoals bijv de kast die niet goed in elkaar zat, maar ook
de wasmachine die niet goed op zijn plek stond ( niet op de dempplaat, te dicht bij de kraan om er een waterslot en slagdemper tussen te kunnen zetten , die we er trouwens zelf tussen moesten zetten , eea lag er keurig naast ..... de spanband die onder de wasmachine moet om de droger ook goed vast te zetten zat niet onder de wasmachine maar onder de droger en was niet vastgezet , (Van Ravels : “ mevrouw bijna niemand heeft meer zo’n ding …” Nou ja…als wij er een hebben dan zet je die toch gewoon eromheen ??!! ), we moesten dus later zelf de wm van de plek halen , best zwaar en alles zelf goed afwerken, dat kan en moet beter.
Naar aanleiding van mijn recensie ben ik dus gebeld door Van Ravels, het werd een gesprek met soms begrip voor gemaakte fouten , en het zien van een leermoment, soms een opmerking waardoor ik denk dat er een volgende verhuizing niets aan zal veranderen , want “de marges zijn al erg klein , het was immers een grote verhuizing …” ja, dat was zeker , en daar hebben we ook voor betaald !) Na afloop van het gesprek werd mij gevraagd de recensie aan te passen , de niet aanbeveling te verwijderen, want dat was niet fijn …ik ga de niet aanbeveling NIET verwijderen, ik heb wel wat nuances en commentaren toegevoegd , een bos bloemen maakt niet dat ik ineens een andere mening heb over de geleverde ( niet voldoende voor de prijs ) kwaliteit…
Het enige argument voor ons is namelijk : zouden wij bij een volgende verhuizing deze firma weer vragen , NEE , zeker niet, dus gaan we ze ook niet aanbevelen voor anderen !
Alleen positieve recensies is ook niet representatief, als er iets aan te merken is moet dat ook te vinden zijn via de klantrecensies, dan kan iedereen ermee doen wat ze willen , en ze laten verwijderen op verzoek …klopt toch ook niet helemaal .
Tip : laat degeen die de offertes maakt , huis en te verhuizen inboedel bezoekt en mensen die gaan verhuizen spreekt , meer info geven over wat er wel en niet gedemonteerd KAN worden, vraag even door na ouderdom van spullen, geef aan wat de jongens na afloop wel of niet afwerken en aansluiten , wat er wel en wat er ook niet kan …dat scheelt gemopper achteraf , is fijner voor de verhuiscrew , en is tenminste duidelijk vooraf, vóórdat je een keuze maakt uit de 2 of 3 offertes die je hebt gekregen. Om duidelijk te zijn ,we hebben in deze zeker niet voor de goedkoopste offerte gekozen, en vinden daarom ook dat we wel een beetje kritisch mogen zijn , temeer daar we hopen dat onze tips om dit soort klachten te voorkomen als positieve kritiek gezien worden, bij een verhuizer die zich kwalitietsverhuizer noemt, gan we daar wel vanuit.
Laat iedereen die dit leest voor zichzelf beslissen of ze met van Ravels gaan verhuizen of niet, maar wij kiezen bij een volgende verhuizing voor een andere firma.Lees meer
Allereerst danken wij u voor het delen van uw ervaringen met ons bedrijf tijdens uw recente verhuizing en betreuren het oprecht dat u zich zo teleurgesteld voelt.
Niet alle verhuizingen verlopen feilloos en kritiek punten zijn voor ons ideale gelegenheden om de dingen op te pakken en zo aan te passen en te verbeteren dat deze in de toekomst bij andere klanten voorkomen kunnen worden. Immers; van fouten leert men.
Wij vinden het erg jammer dat u geen direct contact, door een telefoontje of met een email, met ons gezocht heeft om uw ervaringen en kritiek punten aan te geven; in plaats daarvan het schrijven van de recensie prefereerde.
Wij zullen wederom met u contact opnemen opdat we samen tot een goede oplossing kunnen komen.
Met vriendelijke groeten,
Team Van Ravels

Bij de verhuizing van mijn vriendin van Oss naar Berghem was dit duidelijk minder. Ploeg werd minder goed aangestuurd en werkten wat rommelliger. Hebben ook een aantal spullen laten liggen.









Werkten goed door
Meubels zorgvuldig ingepakt geen beschadigingen tijdens transport.





Ze hebben ervoor gezorgd dat we 24 uur later toch verhuisd zijn naar ons nieuwe huis. Alleen maar lof over het ADHOC oplossen van ons probleem. Daarnaast waren de verhuizers kundig, netjes en vriendelijk! Alleen maar lof over dit bedrijf, klant is echt koning!
I



















Verhuizing liep vlot ondanks de 40° .
De kasten vakkundig uit- en in elkaar gehaald. Fijne mensen, alles keurig achter gelaten.
Kortom een aanrader!!!!




Iedereen die bang is dat verhuizers lomp volk zijn, met alle indiaan-verhalen die de ronde gaan, heeft nooit kennis gemaakt met Ravels!!!!
Vanaf de kennismaking met [naam verwijderd door Sirelo] waren we al terecht overtuigd: we willen enkel met hen verhuizen!
Ze maken waar wat ze beloven!
Eerlijke communicatie en goede service!
Een overzichtelijke offerte na een deskundige opname van de te verhuizen inboedel, goede service bij het leveren van de verhuisdozen en een snelle demontage van meubels voorafgaande aan de verhuizing (daags ervoor vanwege de hitte; hittegolf met 40C).
Ondanks de hitte die ook op de dag van verhuizing doorging met 39C verliep de verhuizing goed georganiseerd, vlot én gezellig!
[naam verwijderd door Sirelo] en zijn team zijn absoluut KLASSE!!!
De warme appelflappen en zeker het water (op laadplaats en losplaats; beide plaatsen 24 flessen water in de koeling) werden dankbaar ontvangen.
Werkelijk BIZAR dat je dan van [naam verwijderd door Sirelo] mag vernemen dat wij het eerste adres waren die week waar ze überhaupt (gekoeld) drinken kregen aangeboden!!!!
En dat met deze hittegolf!!!!
Mocht je ooit verhuizen dan kan ik Van Ravels Verhuizingen ABSOLUUT en VAN HARTE aanbevelen!!!!!!!!!
Onze hobby zal verhuizen nooit worden (inpakken kost zoveel tijd en geeft onrust), maar wanneer we toch nog ooit verhuizen, hoeven wij in ieder geval nooit ons af te vragen wie de verhuizing zal doen: VAN RAVELS verhuizingen!!!!!!!!!
Bedankt [namen verwijderd door Sirelo] en team!!!!!!!!! Dankzij jullie kijken wij met veel plezier terug op een zeer geslaagde en voorspoedige verhuizing!!!!!!!!!Lees meer



Tevens is de verhuizing zeer soepel verlopen en zijn de verhuizers kundig en voorzichtig te werk gegaan. De spullen die te groot zijn worden gedemonteerd, er wordt voorzichtig omgesprongen met je huisraad. Spullen worden ingepakt in dekens en met tape worden de dekens gefixeerd om daarna met folie het hele object te fixeren.
In het nieuwe huis worden de spullen voorzichtig naar binnen gebracht, je hebt vaak net het huis in orde gebracht en wilt niet dat je opnieuw moet beginnen. Bij ons was dat dus niet nodig, een hele zware loopband van +- 100 kilo is zonder ook maar schade te maken aan trap of muren naar de zolder gebracht. Daarvoor mijn petje af want dat was niet makkelijk.
De verhuizers zijn allemaal sterke kerels die weten wat ze moeten doen en elkaar stimuleren. Ik heb gemerkt dat ze het ook als een uitdaging zien om zware spullen goed te verhuizen.
Kortom was verhuisbedrijf van Ravels voor ons de perfecte keuze.Lees meer




Voorbereiding moet gedaan zijn maar dan is de verhuisdag bijna een feestdag, ook door de instelling van en de communicatie met de verhuismannen.
Wees wel voorbereid dat op het moment dat de heren er zijn een tornado door je huis gaat, zo moet het ook zijn!
















Er was een schaal van lamp kapot gevallen
Rlectrisch bed deed het nietvmerrczelf opgelost
Zelf kleding in gaan hangen
Niet genoeg boxen voor kleding bij zich dus in dozen gedaan die ergens tussen 100 dozen beland waren
Kast niet goed in elkaar iets van gezegd zei hij ja oude kasten pardon
Had geen gereedschap om kasten te demonteren had brutaal gewoon gereedschap uitvonzecksmercgehaald en oplader telefoon ook zonder iets te zeggen
Vult zelf formulier in met score
Ook nog stoel beschadigd ach mevr goede zaken waar uw reparitiekit kunt kopen
Pardon koud loom stoelen waar twee diepe scheuren in zitten en lamp nee niet boven 250 euro dus geen vergoeding echt raar
De jongens eromheen echt topper harde werkers
We gaan niet in op elk detail maar mbt de schade is er een goed mailcontact geweest. Uiteindelijk was het verkregen antwoord niet wat klant wilde horen maar daarom niet onterecht. Jammer dat we geen foto’s kunnen uploaden die een zeer duidelijk beeld van de schade laten zien.
En ja, er is door een van onze verhuizers niet correct gehandeld maar dat lossen wij intern op.




De klus verliep snel. Communicatie met de onderburen was goed gezien zij naar onze verdieping verhuisde. Al met all een zeer soepelle verhuizing.












Ook al was de verhuizing groots, 140 dozen en de nodige spullen die niet in een doos kunnen, is het op 1 lange dag gelukt.




werken netjes en geven een goed gevoel.
verhuizen zal nooit mijn hobby worden, maar met deze firma hoef je niet nerveus te zijn

Verhuisdag zelf liep erg soepel, door weer en wind werd er netjes gewerkt.
Voorheen nooit met een verhuisbedrijf gewerkt, maar we werden echt ontzorgd!



Tijdens de verhuizing kreeg ik een goede indruk van hun vakmanschap. Ook kreeg ik goede adviezen. De verhuizing is goed en snel verlopen. Alles is keurig en zonder schade overgebracht. De verhuizing is snel verlopen en binnen één dag klaar.


Op de dag van de verhuizing waren de verhuizers later dan afgesproken maar we werden wel geïnformeerd dat men door files later zou komen. De verhuizers gingen zorgvuldig te werk en pakte alles goed in. De ruimte in de verhuiswagen word goed benut. Uitladen ging soepel en hulp werd er geboden bij het in elkaar zetten van een hoekbank.









Overall toch goed gegaan en gedaan

Hans en Jose










Inclusief lampen hangen en dat alles binnen 4,5 uur.
Van patiowoning naar appartement 9 hoog.
Compleet keuzepakket m.b.t. extra mogelijkheden zoals in- of uitpakservice
Zelfs schoonmaak op verzoek mogelijk.











Het was niet de goedkoopste offerte, maar ondanks dit prijsverschil heb ik hier toch voor gekozen.
Op de dag van de verhuizing is alles goed verlopen, zeer professioneel en heb nauwelijks aanwijzingen hoeven te geven.
Top verhuizer, aanrader !!!!!!













Alles is zo goed als onbeschadigd over gekomen !!!!!



Zijn aardige mensen echt een familie bedrijf.
Vragen zelfs of ze van de wc gebruik mogen maken vind ik normaalste zaak van de wereld.
Heren maken wel eens anders mee.
Pakken meubilair ook heel goed in met dekens.



Hebben hard gewerkt!
Er was een kleine schade aan een spiegel .
Dit werd direct gemeld en is zeer korekt afgehandeld door de firma Ravels!








Kortom een prettige ervaring voor mij en mijn vrouw. De spanningen, die bij een verhuizing komen kijken zijn door het handelen van de verhuizers behoorlijk gereduceerd. We zijn blij, dat we voor dit bedrijf hebben gekozen.
Ook dank aan de dames , die de dag van tevoren bij ons thuis hebben ingepakt.


Door mijn eigen toedoen is een aantal dozen niet meer bruikbaar, deze heeft het bedrijf niet in rekening gebracht. Top!


De offerte was secuur uitgewerkt. Ze hebben alle schilderijen en lampen opgehangen. Lampen werden goed afgewerkt terwijl ik daarvoor niet had betaald. Ze deden meer dan alleen ophangen. ook korter maken van de lampen en het maken van een stopcontact deden ze ook.




Hartelijk dank voor de ondersteuning en als de dozen zijn uitgepakt doen we een belletje.
Groetjes familie Court.









Wij gingen van een rijtjeswoning naar een twee-onder-een kap woning.
Nog voor de lunch was onze oude huis leeg en waren we onderweg naar ons nieuwe huis. Alles met de grootst mogelijke zorg gedemonteerd, ingepakt, ingeladen en vervoerd.
Prachtig om te zien dat alles in het nieuwe huis snel op z’n plek stond en dat wij het alleen nog maar hoefden uit te pakken. De spullen die gedemonteerd waren werden weer in elkaar gezet en spullen die toch niet door het trapgat konden werden vakkundig alsnog naar boven gebracht.
Ondanks dat wij voorlopig niet het plan hebben om te verhuizen, gaan we de volgende keer zeker weer voor Van Ravels.
Met vriendelijke groet

Op de verhuisdag kwam er genoeg personeel en 2 kleinere vrachtwagentjes.
Men stelde zich voor en sprak de organisatie met mij door, daarna koffie en toen gingen we een rondje door het huis met alle mensen.
Men had toen een goed beeld van de hoeveelheid, gewicht en de route werd bepaald.
Er werd regelmatig pauze genomen. er werd steeds met mij gecommuniceerd over koffietijd, hoe het verloop was.
1 Man had de leiding en daar communiceerde ik mee.
Het contact was prima.
Toen de hoeveelheid toch wat tegenviel werd er niet gezucht.
De zaak werd gebeld maar er werd niets aan de prijs veranderd.
De hoeveelheid m3 bleek meer te zijn dan de schatting was geweest.
De dag verliep prima. De sfeer bleef goed.
De lunch werd onderweg naar Zutphen genuttigd en tegelijk kwam ik met de 2 vrachtauto's aan.
Geen gewicht was te zwaar en voor de dozen werkte met zgn. treintjes, het doorgeven van de dozen aan elkaar.Lees meer

keurig netjes, hele vriendelijke mensen, die ook met je meedenken, hoe het allemaal gladjes kan verlopen. Veel tips gekregen





Ze waren er stipt om 8.00 uur en om 13.00 stond alles op de plek.







Vantevoren kwamen er 2 dames alles keurig netjes inpakken en ook dat is uitstekend verlopen ! De prijs van de verhuizing was het zeker waard Een echte aanrader !!!!!


Ze hebben goed in zich opgenomen waar de spullen moesten worden geplaatst indien geen sticker was geplakt.
Indien ze niet zeker waren hebben ze mij gevraagd.












Erg tevreden.





- wasmachine en droger niet waterpas
- beschadigingen
Graag reageren wij op uw referentie. Wij zien elke referentie goed of slecht als feedback waar wij van kunnen leren. Gezien uw 3 punten zouden wij hier graag nog contact over willen hebben. Wij kunnen ons namelijk niet vinden in uw punten.
- Wanneer u mogelijk kleding in lades vindt zou dit er op kunnen wijzen dat u het zelf niet in dozen hebt ingepakt. Alleen wanneer de klant voor inpakservice kiest zijn wij verantwoordelijk voor het inpakken van de dozen. U heeft hier niet voor gekozen.
- wasmachine en droger worden altijd op de juiste plek neergezet en aangesloten. Het komt soms voor dat het in en uitdraaisysteem van de poten door de jaren heen is vast geroest om de apparaten waterpas te zetten. Wij helpen u zo goed als kan maar wij zijn niet de aangewezen partij om nieuwe pootjes voor uw apparaten te regelen.
- Als er geen schades worden gemeld per mail kunnen wij u niet verder helpen met het oplossen van schades.
Ik zie uw reactie graag tegemoet op bvanravels @vanravelsverhuizingen.nl
Vriendelijke groet,
Boy van RavelsLees meer




Enige minpunt was dat de communicatie tussen administratie en uitvoering beter kon. Had het volledige bedrag vooraf voldaan via internet bankieren, terwijl de chauffeur bij aankomst vroeg of hij eerst het geld kon krijgen.
De miscommunicatie klopt. Wij hebben hiervoor inmiddels iets bedacht waardoor dat deze vorm van miscommunicatie omtrent de betalingen niet meer mis kan lopen. Dank voor uw feedback.
Vriendelijke groet,
Van Ravels Verhuizingen.




Waar gewerkt wordt kunnen fouten worden gemaakt. Helaas was dat bij u het geval. Door een fout van onze medewerkers zijn er te weinig garderobeboxen mee genomen. Om er toch voor te zorgen dat alles mee kon hebben we gezocht naar een andere oplossing. De kleding invouwen in onze verhuisdekens. In de toekomst zullen wij hier meer op proberen te letten.
Betreffende de schade hebben wij tot op hede niks van u vernomen. Wij danken u voor de feedback.
Vriendelijke groet,
Van Ravels Verhuizingen




Het zijn nette, serieuze en harde werkers.
De heer Van Ravels kwam zelf aan het einde van de dag langs (houdt de vinger ad pols - top!)


Vanaf het begin goed contact vanuit het verhuisbedrijf. Konden op korte termijn langskomen voor een inventarisatie en Boy van Ravels heeft alles tot in de punten uitgelegd. De dozen en overig inpakmateriaal werd afgegeven door een andere vriendelijke medewerker en toen wij dozen te kort hadden vonden ze het geen probleem om nog wat te komen brengen.
Tijdens de verhuizing hebben wij lekker achterover kunnen zitten en hebben de verhuizers (die op tijd waren 07:45) alles snel en voorzichtig in onze nieuwe woning op de juiste plek gezet. De demontages en montages werden door Nico vakkundig en snel gedaan, beter hadden wij het niet kunnen doen. De verhuizers hielden goed rekening met onze wensen en zochten naar een passende oplossing, toen er een nieuwe kast werd geleverd op de verhuisdag vonden de jongens het geen probleem om deze nog even naar boven te brengen. Aan een krasje ontkom je niet tijdens een verhuizing maar dit maakte de medewerkers dubbel en dwars goed door het harde en goede werk wat ze leverden.
Al met al een zorgloze en gezellige verhuisdag gehad, volgende keer kiezen wij zeker weer voor Van Ravels Verhuizingen!
Met vriendelijke groet,
Familie van BunschotenLees meer

Verhuizen is spannend en verloopt niet altijd vlekkeloos. Gelukkig was dit bij ons geen probleem door de goed op elkaar ingewerkte verhuizers. Ze denken met je mee en gaan goed en zorgvuldig met de spullen om. Daarnaast was het contact ook erg aangenaam en werd alles geleverd en uitgevoerd conform afspraak.
Voor de prijs die we betaald hebben zijn we al met al meer dan tevreden!


De wat kwetsbaardere spullen werden goed ingepakt met bubbeltjesplastic en dekens. Dit werd heel vakkundig gedaan. Ik ben erg tevreden met hoe de dag verlopen is en zal de volgende keer zeker weer Van Ravels Verhuizingen bellen!

Muren en meubels beschadigd(niets vastgezet op buitenlift en naar beneden gevallen van 3 hoog),en duurde heel lang voordat alles opgelost was.Achteraf hadden we nog meer schade,dus voor ons nooit meer Van Ravels
Jammer dat u ervaring niet positief was met ons bedrijf. Wij proberen er altijd alles aan te doen om onze klanten in tevredenheid te stellen. Wij waren in de veronderstelling dat na het uitkeren van de schadevergoeding en het afleveren van de betreffende planken die stuk zijn gegaan u tevreden was. Wij betreuren het dan ook dat dit niet is gelukt.
Jammer dat u 5 maanden na uw verhuizing pas uw ongenoegen uit middels het schrijven van een referentie.
Wij staan nog open voor het zoeken naar juiste oplossing.
Met vriendelijke groet,
Van Ravels Verhuizingen

Eigen gereidmannetje die baas van ravels
Jammer dat u uw ongenoegen uit middels het schrijven van deze referentie. U bent misschien vergeten dat u zowel mondeling als schriftelijk akkoord bent gegaan met een offerte van 2100 euro.
Ter herinnering:
05-09-2016 hebben wij u een telefonische offerte toegestuurd van 1800 euro. Hierbij hebben wij u verteld dat wij altijd vooraf komen inventariseren bij u thuis.
18-01-2017 Zijn wij bij u langs geweest voor een inventarisatie. Hieruit bleek dat in uw woning veel meer spullen stonden dan u telefonisch had opgegeven. U bent samen met uw partner mondeling akkoord gegaan voor een offerte van 2100 euro. De zelfde middag heeft u de offerte per mail ontvangen.
21-01-2017 bent u schriftelijk akkoord gegaan.
25-02-2017 is het factuur toegestuurd.
02-03-2017 bent u conform de gemaakte afspraken en zonder schade verhuisd. U heeft een bedrag van 2100 euro betaald.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Van Ravel s Verhuizingen.
Lees meer






Er wordt zeer zorgvuldig met de spullen omgegaan. Alle meubelen, schilderijen etc. worden perfect ingepakt en met zorg behandeld.



Ze zijn een hard en goed samenwerkend team waardoor alles prima verloopt. Ze zijn vriendelijk en beleefd.
Ze maken netjes alles af voordat ze weg gaan. Ze hebben ons logeerbed wat net bezorgd was nog naar zolder gebracht. Dit was geen enkel probleem!
Na de verhuizing hebben we nog een rondjes gemaakt in ons huis om te checken of alles goed stond, en voor beschadigingen. Dit was allemaal in orde.
Wij zijn zeer tevreden!














Voor firma Ravels was mijn verhuizing geen gemakkelijke verhuizing. Ik woonde op 8 hoog en had zeer kwetsbare meubels om te verhuizen. De ploeg van 4 man heeft de klus op een rustige, professionele en prettige manier uitgevoerd. Zij hadden oog voor detail en zowel de afbouw, verplaatsing en opbouw verliepen op een fatastische manier. We wonen inmiddels in Rosmalen en genieten van het feit dat al de spullen onbeschadigd zijn verhuisd. Ik kan deze firma van harte aanbevelen!!!

Toen Boy zich bij ons meldde en vertelde, hoe de verhuizing zou gaan plaatsvinden, waren wij al snel overtuigd, dat wij met het juiste bedrijf te maken hadden. Er werd een inschatting gemaakt van het benodigde aantal verhuisdozen, dat wij nodig zouden hebben – achteraf klopte dit bijzonder goed. Ook werd er een overzichtelijke offerte uitgebracht waarmee wij direct akkoord konden gaan: geen overdreven beloftes, maar een duidelijke omschrijving wat er zou gaan gebeuren en tegen een redelijke prijs.
De verhuisdozen, inpakpapier en andere zaken werden bijtijds geleverd en wij konden aan de slag.
Toen kwam de grote dag van de verhuizing: Exact op de afgesproken tijd stond er een ploeg van 5 personen voor de deur die heel vakkundig en correct aan de slag ging. Deze ploeg heeft de hele dag bijzonder hard en nauwgezet gewerkt – van ’s morgens acht tot ’s avonds zeven uur. Heel gedisciplineerd en met de nodige voorzichtigheid werd alles ingeladen. Wij zelf hoefden niets te doen, dan alleen hier en daar aan te geven, wat wel en niet meeverhuisd moest worden. Tot in detail werden onze spullen keurig ingepakt, grotere stukken met vakmanschap gedemonteerd …en de twee verhuiswagens werden keurig vol geladen. Al onze wensen werden vervuld – ook als wij dingen mee wilden nemen, waarover aanvankelijk niet was gesproken. De opmerking: ‘U kunt nu nog zeggen, wat u nog mee wilt nemen, er is nog plaats in de wagen’ vond ik typerend. Niet zeuren, maar de cliënt ter wille zijn.
Toen werd de tocht vanuit Andel naar Wijk en Aalburg aanvaard. Hier mochten wij aangeven, waar alles moest komen te staan. Het was een waar genoegen, om te zien, hoe de lege ruimten zich vulden en onze nieuwe woning steeds meer ging leven. Ook de grote stukken die gedemonteerd waren, werden weer in elkaar gezet en waar nodig de elektrische bedrading weer aangesloten.
Al met al was het voor ons een perfecte dag met een perfecte ploeg werkers die zich uitermate goed hebben ingezet, maar die ook ruimte liet voor de nodige humor onder elkaar.
Ook bleef men tijdens de schafttijden niet onnodig lang zitten, maar men wist van aanpakken en afwerken. Wij hebben ons verbaasd, dat een ploeg van 5 mensen zo hard heeft gewerkt gedurende de hele dag zonder te mopperen. Voorwaar geen kleinigheid, want wij hadden heel veel te verhuizen.
Wij zijn blij, dat wij onze verhuizing hebben laten uitvoeren door vanRavelsverhuizingen, mede gelet op prijs-kwaliteitverhouding. Wij willen dan ook vanRavelsverhuizingen bijzonder bedanken voor hun verleende diensten en iedereen, die wil gaan verhuizen, kunnen wij vanRavelsverhuizingen aanbevelen. VanRavelsverhuizingen weet van een verhuizing, waar wij behoorlijk tegenop zagen, een positief geheel te maken, waarop wij met vreugde terugblikken. Prima werk geleverd – jullie verdienen alle lof – en nogmaals heel erg
bedankt !!
Fam. B. VersteegLees meer








Wij hebben erg fijn samengewerkt met dit bedrijf en kijken terug op een hele fijne verhuisdag.





