In deze expat blog lees je hoe een klant verhuisde van haar ouderlijk huis in Nederland naar haar nieuwe huis in Frankrijk met Excess Bagage Shipping, en hoe Sirelo haar bij elke stap ondersteunde.
Een deel van mijn spullen wat in het ouderlijk huis van mij stonden moesten van Nederland naar Frankrijk verhuisd worden. Ik ben in Frankrijk gaan wonen, emigreren. Ik zat ermee hoe mijn spullen van Nederland naar Frankrijk te krijgen, terwijl ik er niet bij kon zijn in Nederland , ophaaladres van mijn spullen. Ik was namelijk al in Frankrijk. Het was voor mij voor het eerst. Iets op deze manier te laten verhuizen. Totaal niet bekend mee. Voor mij dus een spannend proces. Ook om aan een onbekende mijn spullen toe te vertrouwen , was wel een dingetje voor mij. Uiteindelijk is het mede door het verhuisbedrijf een positieve ervaring voor mij.
Mijn vriend is voor mij op internet op zoek gegaan om naar de mogelijkheden te kijken, naar een internationale verhuizer. Toen stuitte hij op Sirelo en kregen 2 offertes van verhuisbedrijven. Daar hebben we naar gekeken. De prijs en verder hoe het dan gedaan zou worden. Het ophalen, vervoeren, de mogelijkheid qua ophaaldatum etc.
“Tijdens het contact met de verhuizer over zijn offerte, wat hij aan diensten en service kon bieden op Sirelo de reviews gelezen. Dat was ook doorslaggevend om voor dit verhuisbedrijf te kiezen en met hem door te gaan.”
Hij bied goede service, er was fijn contact en als ik met iets zat, vragen had over de levering reageerde hij vlot en zat er direct op om mijn goederen op het afleveradres, de eindbestemming te krijgen. Op 22 januari heeft hij het opgehaald en vandaag is het keurig afgeleverd. De transporteurs hebben goede service geleverd en zijn vriendelijk en erg behulpzaam geweest vanaf het begin van het verhuisproces tot en met het einde. Ik ben er echt blij en tevreden mee.
Verhuisdag 22 januari. Hij was op de afgesproken tijd op het afgesproken afhaaladres. Dat vond ik heel belangrihk omdat ik iemand moest inschakelen om daar ook te zijn zodat hij mijn spullen vanuit het huis mee kon nemen. We hadden afgesproken dat alle spullen bij elkaar beneden in de woonkamer klaar zouden staan. Hij heeft alles netjes iogepakt en ingeladen.
Hij heeft het in het magazijn netjes op 1 pallet geplaatst en verder verpakt . Klaar om van daaruit weer te vervoeren naar Frankrijk. Een vaste afleverdatum was er nog niet. Daar was ik bekend mee. Het zou ongeveer binnen 3 weken afgeleverd worden. We hebben contact gehouden over de aflevering. Omdat ik op een gegeven moment niets hoorde en ik toch graag een datum wilde weten heb ik contact met hem opgenomen en navraag gedaan. Hij gaf me aan dat het in een depot in Frankrijk stond en van daaruit bij mij thuis in Zuid-Feankrijk afgeleverd zou worden. Dat zou hoogstwaarschijnlijk de week erop zijn.
Afgelopen week contact gehad en navraag gedaan. Hij heeft contact opgenomen met de transporteur die het bij mij zou afleveren en hen aangespoord contact met mij op te nemen. Dat is gebeurd. Afgelopen donderdag zijn we gebeld en is er afgesproken dat het vandaag 12 februari in de ochtend , tussen 08:00u – 10:00u afgeleverd zou worden. We wonen in een smal straatje , vandaar dat het op een bepaalde manier , het transport afgeleverd moest worden want een grote vrachtwagen kan hier niet komen.
De transporteur was er binnen de afgesproken tijd. Ze was super behulpzaam en heeft zelfs goed meegeholpen dat de spullen hier in de garage (dat is onze enige ingang hier) terecht kwamen en goed stonden. Echt heel fijn. Vandaag 12 februari dus mijn spullen in goede orde weer bij mij. Een gehele geruststelling.
Goed van tevoren plannen. Inderdaad onderzoek doen voor welk verhuisbedrijf je moet kiezen voor hetgeen je wilt laten verhuizen. Bekijk de prijs kwaliteitverhouding. Vraag bij de verhuizer naar de mogelijkheden die hij kan bieden. Geef goed aan war de bedoeling is, wat wil je vervoeren / verhuizen , op welke manier etc.
Ook geduld hebben en niet van vaste data van aflevering uitgaan. In mijn situatie wist ik dat. Een hele opgave voor verhuizers/ internationale transporteurs om in deze tijd. Ik noem maar de blokkades op de wegen, de weersomstandigheden. Het moeten afleveren in een smal straatje. Dat moet allemaal gepland worden etc… dus wees flexibel
Disclaimer: De meningen gedeeld in deze blog behoren enkel toe aan de expats. Sirelo is een onafhankelijk platform en de getuigenissen van de expats zijn enkel ter informatie.