Wanneer Yamiro van zijn werkgever te horen krijgt dat het bedrijf zijn deuren gaat sluiten, overweegt hij samen met zijn vriendin verschillende opties: verhuizen naar het buitenland of toch in Nederland blijven? Omdat ze allebei dol zijn op wintersport en motorrijden, is de keuze snel gemaakt. Het wordt Zwitserland! De verhuizing is inmiddels achter de rug en Yamiro vertelt je over zijn ervaring.
Ga je binnenkort internationaal verhuizen? Dan is het prettig om de verhuiservaringen van anderen te lezen die deze stap ook hebben gezet. We geven op Sirelo daarom mensen de kans om hun verhaal te delen, zodat jij hun ervaringen kunt lezen en hier inspiratie en tips uit kunt halen. Veel leesplezier!
”Van mijn vorige (Nederlandse) werkgever kreeg ik te horen dat het bedrijf wegens economische redenen de deuren sloot. Mijn vriendin en ik zijn toen om ons heen gaan kijken wat er allemaal mogelijk was. En dan blijkt al snel dat de sky the limit is. Vanuit haar werk/vakgebied bleek het vrij makkelijk om naar de Nederlandse Antillen of naar Zwitserland te gaan. Omdat ik heel slecht tegen hitte kan, was de keuze snel gemaakt: Zwitserland. Maar uiteraard ook omdat we beide ontzettende wintersport fans zijn en motorrijden ook fantastisch vinden. De taal was uiteraard nog wel een dingetje.
Beide zijn we begonnen aan een cursus Duits, zij via de Nederlandse instelling die haar detacheert naar het buitenland, en ik via een opleidingsbudget van mijn werk (hoorde bij het ontslag). Langzaam maar zeker komt de puzzel steeds verder af, met als ‘laatste’ kopje het verhuizen.”
”Één maand voor onze verhuisdatum (1 november) zijn we in zee gegaan met Gerson Relocation. Met de gedachte: goedkoop is duurkoop, hebben wij de duurste aanbieder gekozen. De sales bij dit bedrijf was erg goed, veel vragen vooraf om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen, een duidelijk verhaal, en bij vragen vanuit onze kant vaak binnen het uur antwoord. Echter nadat we werden doorverwezen naar onze ‘verhuisplanner’ is het bizar snel bergafwaarts gegaan. De planner zou eind week 40 / begin week 41 contact met ons opnemen. Dit was er niet van gekomen. Uiteindelijk zelf maar gaan bellen, en jawel eind week 41 kreeg ik hem te pakken. Het één en ander doorgesproken, maar klonk allemaal niet erg professioneel. Uiteindelijk komt onze planner 26 oktober (6 dagen voor de verhuizing) met het nieuws dat de verhuizing niet op 1 november plaats kan vinden, maar een week opschuift.
Dan stort je wereld even in… heel je hebben en houwen (behalve kleding) staat in een garagebox te wachten om verhuisd te worden.. En dat zou dan een week later pas aankomen in plaats van de volgende maandag. Het bedrijf is dan bereid €400 korting te geven op de verhuiskosten. Dit heeft voor ons geen zin, aangezien we de verhuizing betaald krijgen door mijn werkgever. We zijn als een jekko op zoek gegaan naar een ander verhuisbedrijf, en GELUKKIG bij Schmidt Relocations uitgekomen. Zij hebben ons op de valreep uitstekend geholpen. Ze hadden al een volle vrachtwagen staan die maandag 31 oktober richting Zwitserland zou gaan, en hier 20 m3 uitgehaald zodat wij er bij in konden. Schmidt heeft in 2 dagen meer werk verzet dan Gerson in 3 weken heeft gedaan.”
”Van tevoren kregen wij netjes een tijdsvak door waarin de truck aan zou komen: vrijdag 28 oktober tussen 11:00 – 14:00 en er zou van tevoren gebeld worden. Uiteindelijk is het 14:30 geworden, kan gebeuren. We hadden het meeste in dozen zitten op een aantal dingen na. Deze zijn met uiterste zorgvuldigheid ingepakt door Schmidt. De TV, PC en ook het tafelblad, de tafelpoten en mijn bureaublad zijn goed ingepakt. Alles werd netjes gestickerd en ingevuld op de inventarislijst. Nadat alles in de vrachtwagen stond nog even een paar krabbeltjes en klaar is Kees.
De aankomt in Zwitserland verliep ook op rolletjes. Wederom weer een tijdsvak: maandag 31 oktober tussen 13:00-16:00. Perfect, want wij kregen de sleutel om 11:30. Om 15:20 waren ze er met z’n tweeën en om 17:00 waren ze weer weg. Uit eigen wil hebben we ze geholpen: Schmidt zette alles beneden in de loft, en wij haalden het er boven uit en zette het op de plek waar we het wilden hebben. Teamwork makes the dreamwork!”
”Wij hadden alles zelf in dozen gedaan, hierdoor kan je in alle rust 3 – 4 weken of zelfs al 7 weken van tevoren beginnen met inpakken. Voor onze verhuizing naar Zwitserland was een inventarislijst nodig, wat er op neer komt dat je per doos opschrijft wat er in zit. Als je dus van tevoren op je gemakkie begint met inpakken kan je dit voor jezelf bijhouden en de doos een nummertje geven. Dit scheelt heel veel werk op de verhuisdag. Het verhuisteam hoeft dan niet meer in elke doos te kijken. En je weet op de bestemming wat waar is gebleven Dus de tips:
”Nee, de verhuizing heeft uiteindelijk meer gekost. Dit kwam door de last minute switch naar een ander verhuisbedrijf. Uiteindelijk is het wel binnen het budget gebleven van mijn werkgever. Helaas bleek Gerson Relocation voor onze verhuizing een incapabel bedrijf, maar Schmidt heeft dit goedgemaakt.”
Yamiro verhuisde eind oktober samen met zijn vriendin van Dordrecht (Nederland) naar Aarau (Zwitserland). Ondanks dat het proces stroef begon door een tegenvaller met een andere verhuizer, is hij gelukkig uit de brand geholpen door Schmidt Relocations.
Ben je ook nog op zoek naar een verhuisbedrijf voor jouw verhuizing? Dan ben je bij Sirelo aan het juiste adres! Je vergelijkt eenvoudig en vrijblijvend verhuisoffertes van verschillende verhuisbedrijven door op de onderstaande knop te klikken.
Wil je ook zeker weten dat je goed voorbereid bent op je verhuizing? Dan hebben we een aantal handige artikelen voor je geselecteerd.