Over
AGS KHZ Netherlands staat voor volledig zorgeloos internationaal verhuizen, overal ter wereld. Ze zijn de grootste onafhankelijke verhuisorganisatie in Nederland maar uiteraard ook aangesloten bij de Nederlandse branche organisatie Erkende Verhuizers. Hiernaast zijn ze ook aangesloten bij FIDI.
Sirelo vraagt...
Wat is je verzekeringspolis? Hoe ga je om met beschadigde artikelen?
Wat is het beste advies dat je klanten zou geven?
Reviews
136Tijdens het gehele traject moesten we zelf overal eindeloos achteraan. Zelfs wanneer je na een reminder belde en er beloofd werd uiterlijk morgen te reageren, gingen er toch weer een aantal dagen extra overheen voor je reactie ontving. Communicatie vanuit de toegewezen 'move coordinators' is er dus totaal niet. Behalve als er betaald moet worden natuurlijk, en ondanks dat we een full service/deur-tot-deur pakket hadden afgenomen moesten we dat natuurlijk diverse malen extra doen. We zijn zelfs op het punt gekomen waarbij we op maandag bericht kregen dat onze inboedel eindelijk aangekomen was in de haven van Vancouver (na wekenlange vertraging), en we letterlijk 24u daarna een dreigement per mail ontvingen 'of we de mail al gelezen hadden en dat als we de aanvullende port charges niet direct zouden betalen, ze onze spullen niet zouden komen leveren'. Ongelooflijk, zo ga je niet met klanten om. Echt schandalig. Toont ook dat er totaal geen inlevingsvermogen is, kennelijk heeft dit bedrijf geen idee hoe stressvol een emigratie is.
Inmiddels hebben we sinds een paar weken eindelijk onze spullen en hebben we van onze nieuwe woning een thuis kunnen maken, maar denk maar niet dat er ook maar 1 iemand van AGS KHZ nog ooit gevraagd heeft of alles in goede orde is ontvangen en hoe het gaat.
De 2 sterren gaan 100% uit naar de mannen die de spullen hebben ingepakt en opgehaald! Vriendelijk team en hebben netjes met onze spullen gehandeld.
Ons advies; betaal liever wat meer en ga voor een organisatie die wél oog heeft voor haar klanten! Particuliere/gezinnen die naar het buitenland verhuizen zijn duidelijk niet de moeite voor dit bedrijf. Mochten we nog ooit internationaal verhuizen, dan zeker niet met AGS KHZ.Lees meer
Het aanvraag process was prima en de verhuizers zelf, zowel in NL als Australië waren top! Het personeel op kantoor kan beter en dit werd slechter met de tijd.
Wij hebben 3 verschillende contactpersonen gehad tijdens het process met niet al te beste communicatie. Cargo was ruim een maand vertraagd en dit werd niet door het personeel in NL gecommuniceerd- maar hebben we zelf in de gaten moeten houden of naar verschillende locale contact personen in Australië moeten mailen omdat we de verkeerde gegevens kregen.
Nadat alles ruim een maand vertraagd geleverd was, was er vervolgens miscommunicatie wat betreft de verzekering, in ons contract was er geen eigen risico maar volgens het verzekerings bedrijf wel. (Inboedel had kleine schade opgelopen). Uiteindelijk was dit geregeld maar weer moeite met communicatie betreffende het process en uitbetaling en kregen wij ruim 40 dagen na goedkeuring ons geld, na meerdere e-mails te hebben gestuurd.
Ons inboedel is nog niet helemaal uitgepakt maar wij hebben begrepen dat de verzekering maar 2 weken na levering geldig is. Nogal lastig want men heeft een hoop te regelen wat betreft het uitpakken en plaats geven van een hele inboedel, vooral wanneer deze vertraagd is met een maand en de originele planning daarmee over hoop heeft gegooid.
Alles zou veel beter verlopen als het account management team, daadwerkelijk het account zal managen en inziet dat het contract en overeenkomst met hen getekend en aangegaan is, en niet met de 3e partij waarin zij het werk outsourcen.Lees meer
De aanvankelijke planning met 4 mensen op de eerste dag was op de dag zelf gewijzigd in 2. De volgende dag aanvankelijk 6 en op het einde van de dag zelfs 9 mensen. Positief dat er dus wel snel geschakeld werd om alsnog op tijd ingepakt en geladen te hebben.
Minder positief dat waarschijnlijk de mensen die het laatst zijn gekomen snel snel hebben ingepakt, zonder daarbij enige efficïency te betrachten (bijna lege dozen met enkel papier etc., dus extra m3's). Over de verhuizers op de eerste dag zéér te spreken, ondanks dat men al snel zag dat het met deze inzet niet haalbaar zou zijn. Wat ons betreft hulde voor die 2 mensen.
De communicatie tussen het verhuisbedrijf en onszelf verliep goed en op prettige wijze.
De dagen van uitladen in Duitsland vond snel en door bijzonder ijverige mensen plaats. Hele fijne samenwerking. Ook m.b.t. deze mensen niets dan lof.
Jammer vond ik dat (ik had een fixed price afgesproken) er een overschrijding van de taxatie qua m3 had plaatsgevonden. Deze overschrijding was overigens zeker niet enkel te wijten aan de taxateur, maar wel degelijk ook aan de wijze van inpakken op de 2e dag.Lees meer