Over
AGS KHZ Netherlands staat voor volledig zorgeloos internationaal verhuizen, overal ter wereld. Ze zijn de grootste onafhankelijke verhuisorganisatie in Nederland maar uiteraard ook aangesloten bij de Nederlandse branche organisatie Erkende Verhuizers. Hiernaast zijn ze ook aangesloten bij FIDI.
Sirelo vraagt...
Wat is je verzekeringspolis? Hoe ga je om met beschadigde artikelen?
Wat is het beste advies dat je klanten zou geven?
Reviews40

Tijdens het gehele traject moesten we zelf overal eindeloos achteraan. Zelfs wanneer je na een reminder belde en er beloofd werd uiterlijk morgen te reageren, gingen er toch weer een aantal dagen extra overheen voor je reactie ontving. Communicatie vanuit de toegewezen 'move coordinators' is er dus totaal niet. Behalve als er betaald moet worden natuurlijk, en ondanks dat we een full service/deur-tot-deur pakket hadden afgenomen moesten we dat natuurlijk diverse malen extra doen. We zijn zelfs op het punt gekomen waarbij we op maandag bericht kregen dat onze inboedel eindelijk aangekomen was in de haven van Vancouver (na wekenlange vertraging), en we letterlijk 24u daarna een dreigement per mail ontvingen 'of we de mail al gelezen hadden en dat als we de aanvullende port charges niet direct zouden betalen, ze onze spullen niet zouden komen leveren'. Ongelooflijk, zo ga je niet met klanten om. Echt schandalig. Toont ook dat er totaal geen inlevingsvermogen is, kennelijk heeft dit bedrijf geen idee hoe stressvol een emigratie is.
Inmiddels hebben we sinds een paar weken eindelijk onze spullen en hebben we van onze nieuwe woning een thuis kunnen maken, maar denk maar niet dat er ook maar 1 iemand van AGS KHZ nog ooit gevraagd heeft of alles in goede orde is ontvangen en hoe het gaat.
De 2 sterren gaan 100% uit naar de mannen die de spullen hebben ingepakt en opgehaald! Vriendelijk team en hebben netjes met onze spullen gehandeld.
Ons advies; betaal liever wat meer en ga voor een organisatie die wél oog heeft voor haar klanten! Particuliere/gezinnen die naar het buitenland verhuizen zijn duidelijk niet de moeite voor dit bedrijf. Mochten we nog ooit internationaal verhuizen, dan zeker niet met AGS KHZ.Lees meer

Het aanvraag process was prima en de verhuizers zelf, zowel in NL als Australië waren top! Het personeel op kantoor kan beter en dit werd slechter met de tijd.
Wij hebben 3 verschillende contactpersonen gehad tijdens het process met niet al te beste communicatie. Cargo was ruim een maand vertraagd en dit werd niet door het personeel in NL gecommuniceerd- maar hebben we zelf in de gaten moeten houden of naar verschillende locale contact personen in Australië moeten mailen omdat we de verkeerde gegevens kregen.
Nadat alles ruim een maand vertraagd geleverd was, was er vervolgens miscommunicatie wat betreft de verzekering, in ons contract was er geen eigen risico maar volgens het verzekerings bedrijf wel. (Inboedel had kleine schade opgelopen). Uiteindelijk was dit geregeld maar weer moeite met communicatie betreffende het process en uitbetaling en kregen wij ruim 40 dagen na goedkeuring ons geld, na meerdere e-mails te hebben gestuurd.
Ons inboedel is nog niet helemaal uitgepakt maar wij hebben begrepen dat de verzekering maar 2 weken na levering geldig is. Nogal lastig want men heeft een hoop te regelen wat betreft het uitpakken en plaats geven van een hele inboedel, vooral wanneer deze vertraagd is met een maand en de originele planning daarmee over hoop heeft gegooid.
Alles zou veel beter verlopen als het account management team, daadwerkelijk het account zal managen en inziet dat het contract en overeenkomst met hen getekend en aangegaan is, en niet met de 3e partij waarin zij het werk outsourcen.Lees meer


De aanvankelijke planning met 4 mensen op de eerste dag was op de dag zelf gewijzigd in 2. De volgende dag aanvankelijk 6 en op het einde van de dag zelfs 9 mensen. Positief dat er dus wel snel geschakeld werd om alsnog op tijd ingepakt en geladen te hebben.
Minder positief dat waarschijnlijk de mensen die het laatst zijn gekomen snel snel hebben ingepakt, zonder daarbij enige efficïency te betrachten (bijna lege dozen met enkel papier etc., dus extra m3's). Over de verhuizers op de eerste dag zéér te spreken, ondanks dat men al snel zag dat het met deze inzet niet haalbaar zou zijn. Wat ons betreft hulde voor die 2 mensen.
De communicatie tussen het verhuisbedrijf en onszelf verliep goed en op prettige wijze.
De dagen van uitladen in Duitsland vond snel en door bijzonder ijverige mensen plaats. Hele fijne samenwerking. Ook m.b.t. deze mensen niets dan lof.
Jammer vond ik dat (ik had een fixed price afgesproken) er een overschrijding van de taxatie qua m3 had plaatsgevonden. Deze overschrijding was overigens zeker niet enkel te wijten aan de taxateur, maar wel degelijk ook aan de wijze van inpakken op de 2e dag.Lees meer

Dat was een grove fout! Wij missen belangrijke spullen waaronder kostbare meubels. Aangezien wij de inboedel hebben laten opslaan (Shurgard) en na 1,5 jaar de spullen eruit hebben gehaald, merkten we toen pas dat er bepaalde spullen uit de inboedel niet aanwezig waren. Meteen HKZ gebeld daarover, aangezien wij voor de verhuizing een dure verzekering hadden afgesloten kregen we toch 0 op het rekwest , het zou te lang geleden zijn?! HKZ had het uitbesteed aan Methorst verhuizers en ik vroeg HKZ contact op te nemen met Methorst en en de aflevering van de 2e inboedel te contacteren, maar ook daar gingen zij niet op in. De schade die we hebben opgelopen is vele malen hoger dan de verhuiskosten. Weg: designstoel van Eero Earnio; belangrijk onderdeel van een Georgetti bank; planken van 2 kasten in een bepaalde kleur gespoten, 1 doos boeken, 1 doos met kussens. De negatieve ervaringen overschrijden, wat eerst een positief contact leek.Lees meer

De Douane in Nederland heeft een exportcontrole gelast. Dit is een omstandigheid die weliswaar bijzonder vervelend is voor u, zelfs redelijk zelfzaam, echter het is een omstandigheid waar wij helaas geen invloed op hebben en welke ook aantoonbaar uit het verhuiscontract uitgesloten is. De kosten die kwamen kijken bij deze controle waren boven de EUR 1000 en ook dat betreuren wij ten zeerste. Wij hebben deze kosten zonder winstmarge aan u doorbelast en volgens het verhuiscontract om betaling voor aflevering gevraagd. Zeer spijtig dat u weliswaar een prettige verhuiservaring had maar dat u ons een negatieve beoordeling geeft om een bijkomstigheid waar wij geen invloed op kunnen uitoefenen. Wij hopen dat de aflevering naar wens verloopt.

Ben op alle punten zeer tevreden over dit bedrijf, een aanrader.


Een min punt was dat ze mijn kleding en handdoeken als opvulling voor de dozen hadden gebruikt. Buitengewoon onfatsoenlijk en respectloos. Maar er zit altijd wel iemand tussen die het weinig interesseerd hoe er met andermans spullen wordt omgegaan. Als ze degene ontslaan die zo onfatsoenlijk met je spullen omgaat, dan was het een perfecte verhuizing.

Van der Ent uit Vlaardingen en Schmidt Global uit Woudenberg lieten zich na het gesprek en de offerte totaal niets meer van zich horen.
Terwijl AGZ KHZ volledige kenneis had om onze katten te laten verhuizen naar NZ. De andere twee verhuizers hadden daar totaal geen weet van. - Dat wat was bij hen verspeelde ontnuttige tijd. Had zie liever niet thuis gehad.
AGZ KHZ verdient een 10 > bijzonder goed personeel op de werkvloer en op het kantoor!!








Dit team, wist van uit-en aanpakken. Alles werd zorgvuldig naar binnen gebracht , terwijl ik de “bingo' kaart afvinkte :)
Hard werkende mannen, die absoluut niet van lanterfanteren houden.
Tussendoor een break voor het toevoegen van wat nieuwe energie, doormiddel van koffie en koek. Tussen de middag een soepje met een broodje kroket en even gezellig samen het schaatsen volgen, van de Olympische spelen, wat ze vervolgens weer genoeg nieuwe energie gaf, om alles na een dag keurig achter te laten. (Ook al hadden deze extra's niet gehad, ben ik er van overtuigd dat alles net zo prettig gelopen was. Ik vind het gewoon zelf altijd fijn, om elkaar iets beter te leren kennen).
Alles was netjes afgedekt met tapijt en we hebben geen krasje op de muur gevonden. Het liep allemaal gesmeerd. De mannen waren beleefd en goed op elkaar ingespeeld.
Mocht er weer een verhuizing aankomen, dan geef ik zeker de voorkeur aan KHZ.Lees meer




Rough quote was extremely accurate, went straight to The Netherlands, no detours.
Got own container for little bit more than sharing one through another mover. Everything
is in the Netherlands and nothing seems to be missing or damaged.










