Over
Windmill forwarding is uw ideale partner voor internationale verhuizingen over de gehele wereld. Ze beschikken over een uitgebreid wereldwijd netwerk en intensieve samenwerking met ervaren partners in binnen- en buitenland!
Sirelo vraagt...
Wat is je verzekeringspolis? Hoe ga je om met beschadigde artikelen?
Wat is het beste advies dat je klanten zou geven?
Reviews94



Van het begin tot en met ontvangen van onze inboedel van uit Nederland naar Aruba.
Goed geregeld en goede afspraken en ook vooral de vriendelijkheid van al de personeelsleden die wij mee te maken hadden.
Mevr [Namen entfernt von Sirelo] en ook een zekere [Name entfernt von Sirelo]. Van deposito en container verscheping.
Aan mw. [Name entfernt von Sirelo] nogmaals bedankt voor alle telefonische contacten.
Alles heel professioneel ingepakt, bedankt aan de jongens die dit hebben gedaan. (Keep up doing a good job)
Wij zullen dit bedrijf altijd blijven promoten bij iedereen die met professionals en goede seriously and friendly service te maken willen hebben. .
Guys thanks so much for everything.
Best regards,
Fam Dijkhoff. (Eddy)




2. Responsief en helder in hun communicatie over het hele traject;
3. Zeer professionele medewerkers, zowel in Nederland als in Thailand;
4. Spullen worde goed verpakt en mits de klant het zelf verpakt, goed nagelopen;
5. Alles is in goede staat en precies volgens plan afgeleverd.
Echte toppers, beleefd en behulpzaam. Geen gezeik met douane formaliteiten, het wordt allemaal geregeld.




Ander punt van kritiek; ik ben akkoord gegaan met de kosten genoemd in de offerte te weten: €3997,-. Na een aantal weken werd mij medegedeeld dat er €670,- extra in rekening gebracht zouden worden in verband met gestegen kosten. Vanwege de kans op vertraging ben ik hierover de discussie niet aangegaan. Ik betwijfel wel of dit juridisch gezien wel door de beugel kan; contract is contract immers.Lees meer

AVOID WINDMILL, IT IS A SCAM OPERATION





Goede communicatie en interessante prijs

Duidelijke communicatie
Vriendelijk en snelle reacties op vragen
Erg behulpzaam
Regelmatig updates
Tracking van container
Alle goederen zijn in goede staat ontvangen






Het contact met kantoor over inklaring, opslag en levering was prettig en gemoedelijk.

Thank you to their whole team who handled every part of my move so professionally and made sure that I was kept up to date. I had peace of mind from start to finish and will happily recommend them to all of my friends.



Due to circumstances, I was under time pressure to move my household goods from Genk, Belgium to Thailand in the middle of the corona pandemic (September 2020).
Out of my + 20 enquiries with shipping companies in Belgium and The Netherlands, Windmill Forwarding was the fastest, most detailed and
- especially - most flexible of all! On top, their pricing and information was crystal clear and very reasonable, compared to their competitors. The advice [name removed by Sirelo] gave me to use their 'groupage' service (shared container) and 'door to door service', was the best option for me, since I only had 16m3 of goods.
Starting with the packing service in Genk, Belgium and transportation to WindmillForwarding's storage facilities in The Hague, The Netherlands, sea transportation to Thailand and land transportation in Thailand (Bangkok to Phitsanulok), all went smoothly.
My goods arrived at my doorstep in February 2021. A very professional and pleasant team in Thailand provided the final step of the service agreement.
Everything arrived in perfect condition (and I had quite a few sensitive/fragile items!).
The best of all was that Windmill Forwarding and their Thai partner United Relocations in Bangkok, Thailand, took care of the entire documents (import, custom clearing etc.) and organization, truly 'door to door service'.
Due to the pandemic, as well as the Brexit-related overload in Rotterdam Harbour, the transportation took a few months, but it was still an amazing performance. Windmill Forwarding didn't charge additional costs for the storage (until a full groupage container was heading to Thailand).
To anyone looking for a reliable international moving / shipping company, don't look anywhere else and contact Windmill Forwarding B.V. (www.windmillforwarding.nl and www.windmill-forwarding.com).
You can also find recommendations on www.thailandblog.nl for Windmill Forwarding in case this is your destination! This is where I got
my first impressions from.
A big ***** thanks to all staff involved at Windmill Forwarding and their partner United Relocations in Thailand!Lees meer

As they might say in Groningen ...kon minder! Alles was top geregeld. Heel goed communicatie, en heel heel goed verpakt. Alles was in perfecte staat aangekomen in Auckland. Hartelijk dank!Lees meer

Mvg Rens

Thank you very much for the extensive feedback!
We proudly subcontract to arrange the most efficient move and work with trusted partners, when one of our partners work is not up to standard we take this very seriously.
We take this feedback to heart, the negative the better ourselves and I have made sure the positive is also heard by the coordination team.
Kind regards, Rens

Alles is in perfecte staat aangekomen in Thailand. Een aanrader.
Bedankt voor de toffe samenwerking.

Mvg Rens

Mvg Rens

Mvg Rens

Zorgenloos vervoer. Geen extra kosten of invoerrechten
Mvg Rens

Dank voor uw feedback. Wij willen nogmaals aangeven hoe vervelend wij het als bedrijf vinden dat er schade aan uw goederen is ontstaan tijdens het transport. Helaas heeft zich hier, ondanks de stevige verpakking een situatie voorgedaan waarbij er schade is ontstaan. Juist met betrekking op een situatie als deze is het bij een internationaal transport zo ontzettend belangrijk om de goederen te verzekeren. Helaas heeft u ervoor gekozen geen verzekering af te sluiten waardoor het voor ons niet mogelijk is een claim procedure voor u op te starten. Nogmaals neemt dit uiteraard niet weg dat wij het erg vervelend voor u vinden. Wij nemen uw feedback dan ook ter harte en zullen waar mogelijk onze procedures verder aanscherpen alsmede er bij onze toekomstige klanten op aandringen de goederen te verzekeren en hier ook de noodzaak van te verduidelijken.
Mvg Rens

Dank voor uw feedback. We zijn als bedrijf blij dat we u toch nog telefonisch hebben kunnen spreken om toelichting te geven op uw feedback. Wij willen nogmaals aangeven hoe vervelend wij het als bedrijf vinden dat er schade aan uw goederen is ontstaan tijdens het transport. Uw goederen zijn als LCL zending verzonden welke door meerdere havenpartijen behandeld wordt zonder dat wij hier als bedrijf controle op hebben. Helaas heeft zich hier, ondanks de stevige verpakking/ bekisting een situatie voorgedaan waarbij er hoogstwaarschijnlijk een heftruck schade heeft berokkend aan uw goederen. Juist met betrekking op een situatie als deze is het bij een internationaal transport zo ontzettend belangrijk om de goederen te verzekeren. Helaas heeft u ervoor gekozen geen verzekering af te sluiten waardoor het voor ons niet mogelijk is een claim procedure voor u op te starten. Nogmaals neemt dit uiteraard niet weg dat wij het erg vervelend voor u vinden. Wij nemen uw feedbac k dan ook ter harte en zullen waar mogelijk onze procedures verder aanscherpen alsmede er bij onze toekomstige klanten op aandringen de goederen te verzekeren en hier ook de noodzaak van te verduidelijken.
Mvg RensLees meer

Alle kasten werden netjes uit elkaar gehaald en verpakt
Mvg Rens

Mvg Rens

1) We meet with them at the house in NL went over services and set a move date. I went back to Canada, did some back and forth on the quote and got the paperwork back to them once we arrived back in NL approx 1 month later. I called the acct mgr with some questions and he said now that we have the papers we can set a date! WHAT? He said we needed the paperwork before we could confirm the date. I thought the date we picked was set (which is why we bought our plane tickets to be there for the move) But, they honoured the date. He also said he had never done a move like this before and was not sure of all details. Getting nervous....
2) Tracking info email had the wrong container number, wrong port of entry, wrong date of entry.
3) We get a note from the receiving agent and contract says they won't assemble anything with more than 8 screws, only specific furniture and it will cost extra. Understood, but we paid Windmill for the 'all in' service, door to door, disassembly and assembly and packing of goods. So I assumed Windmill would deal with it accordingly. After a lot of back and forth with them arguing that we hadn't opted for that service and me specifically highlighting the bullet a few times to show that we in fact had, it was resolved. Frustrating and unnecessary.
4) Then, we get dinged with extra delivery charges because we live just outside the main city we picked on the initial request for info form on their website. We are under an hour. Honestly, the city is BIG - even going across would take longer than going to our place. When we filled out the form on the website it didn't request the delivery address, just country and city. We are rural. it's the closest city. Windmill used that city in the quote, just a line that said something like 'Relocating items to Toronto'. Looked like a header. They didn't ask for our exact address in the quote. We thought they would use the specific 'delivery address' paperwork they requested and that we had provided as the basis for the delivery costs. I have an email saying everything was in order. Windmill refused to admit any error or admit any possibility that they should have checked the paperwork. They said you put Toronto on your request for info form. They are clearly trying to cover up their their mistake. If THEY request the delivery address in a specific delivery PDF to be filled out, then WHY don't they use it? If they had checked it and said we need to quote more, then fine, it would have been upfront and transparent. Now we are being surprised by this and we've already paid the bill!! So really, it's not DOOR TO DOOR. It's DOOR to customs storage facility. And their response is 'ahhhh nooooo.. noooo... come on..... whhhaaat? nooooo.... you did this..... not us.....' Very very frustrating and arrogant behaviour. Talk about passing the buck.
5) Definitely NOT committed to customer service. They offer 'carefree' moving on their website. It was the exact opposite. And on my final call, some random staff member [name removed by Sirelo] I was talking to said 'I know you had a tragedy in the family and that some family members don't get along' WHAT? I have no idea what this guy is talking about and WHO EVEN says THAT?? Was he talking about another customer? VERY BIZARRE! I was ASTOUNDED. Rather than keep fighting this mess we opted to pay the extra because we would run out of free storage here in Canada and have to pay $300 a day for storage. Too bad - they could have admitted their process was not clear, that they made a mistake in not reviewing the paperwork, eaten the few hundred Euros and ended this on a happier note. They opted to make us feel very #bullied. We haven't received the items yet, and hope they aren't in pieces.Lees meer
Thank you for the feedback, which gives us the opportunity to express our side of the story.
The quote that you signed and the move that you payed for was for a move from Tilburg, The Netherlands to Toronto, Canada.
Nowhere in the process before shipping your goods did you make it known to us that you would not be moving to Toronto.
You have requested quotes via a third party website for a move to Toronto, we gave you a call regarding your move to Toronto, we visited for a survey regarding your move to Toronto, you have received 3 different quotes for you move to Toronto and finally you signed the quote for you move to Toronto.
During all these moments you could have let us known that you were not actually moving to Toronto but to Mulmur, unless specifically asked otherwise we move your goods to the city that you ask us to move them to.
The drive from Toronto to Mulmur is about 100 km. or an hour and a half drive, which puts it in a different delivery zone.
Contrary to your statement, we do moves to Canada on a regular basis and do so to satisfaction of a lot of people.
Earlier in the process we did make a mistake, we apologised for this and rectified our mistake, we are not a business that passes the buck.
Your proposed solution was for us to absorb the cost or otherwise you would smear dirt on our name all over the internet, the result can be seen above. For us as a professional company these kind of threats are unacceptable and our company policy clearly states to not give in to these kinds of threats.
We trust we can help a lot of people move to Canada to their satisfaction in the (near) future and we want to thank you for taking the time to read our side of the story.
Lees meer

Tijdens de lange reis zelf werd ik voortdurend op de hoogte gehouden, ook als er enkele vertragingen waren te wijten aan douane inspecties.
Ook toen mijn spullen gisteren werden aangeleverd door een enthousiast Thais team moest ik niet eens meehelpen. Ze hebben alles keurig op zijn plaats gezet. Alle spullen waren netjes ingepakt en zijn in perfecte staat aangekomen.
Kortom : een professioneel en efficient team die een uitstekende dienst levert. Een echte aanrader !!
mvg Rens

Mvg Rens.

Mvg Rens

Kind regards, Rens.

Mvg Rens

Ook die bedrijf geeft een quotatie dat lijkt redelijk daarna probeerd om te zegen dat wij meerder volume dan quoted was en meerder geld te breng in onkosten door de ingehurd verpackers kort tijd om alles voordelijk in te paken.
I’m wil zeker geen recommendation geven
Kind regards, Windmill Forwarding.



Al met al de beste internationale verhuizing die we in ons leven hebben meegemaakt (in totaal 5 verhuizingen 😊). We zullen zeker Windmill Forwarding van harte aanbevelen.Lees meer








Er waren ook een aantal items gebroken het leek of dat er met de dozen was gegooid.
Mvg rens.

Heel veel respect voor de samenwerking met Windmill Forwarding als hoofdvestiging en met PAP Movers in Indonesia.
Zeer professioneel in afspraken en afhandeling en aandacht voor de klant. Ook in Indonesië heel veel discipline in het team wat de bezorging deed.
Windmill Forwarding kan echt trots zijn dat ze zo een professionele en flexibele organisatie hebben kunnen bouwen.
Indien het bij mij aan de orde komt om de vraag in de toekomst te beantwoorden om een goed internationaal verhuizingbedrijf zal ik zeker niet schromen om Windmill Forwarding aan te bevelen. Zeer goede professionele en flexibele inspanning en begeleiding om de spullen zonder enige schade of vermissing van Nederland naar Indonesië te transporteren.
Ik wens de firma Windmill Forwarding alle goeds klasse verloochend zich niet. Manage en blijf accuraat om jullie zeer hoog staande service te behouden.
Mvg Rens.

Hartelijk dank voor de goede recensie en de eerlijke feedback, wij zullen dit zeker opnemen met onze amerikaanse agent.
mvg Rens.

Mvg Rens.

Mooie verhalen over de telefoon. Met regelmaat gaan er groepage containers naar Indonesië, uw zending wordt binnen drie maanden afgeleverd. Na 3 maanden contact opgenomen wanneer de zending geleverd zou worden, mijn spullen stonden nog in Nederland, waarschijnlijk worden ze volgende maand verstuurd... Op e mails wordt zeer slecht gereageerd als er vragen worden gesteld. Uiteindelijk na 11 maanden en een berg aan extra kosten heb ik mijn spullen mogen ontvangen. Bij het uitpakken bleek er nog een berg vermist en beschadigd te zijn ook, niet zo gek als je ziet hoe de dozen overgepakt zijn (leeggegooid). De verzekering is het enige pluspunt wat ik bij dit bedrijf kan bedenken, deze heeft op zeer korte termijn de schade vergoed.
D.
mvg Rens.


Het is standaard dat een groepage container niet eerder verzonden wordt dan dat deze vol is. Het is niet rendabel voor een bedrijf om halve containers te verschepen. De kosten per teu, transport, verscheping, inklaring, etc. zijn te hoog om halfvolle containers te verschepen.
Ik raad Windmill Forwarding aan voor een vakkundige verhuizing. Zelfs mijn domme vragen werden geduldig beantwoord.
Hartelijk dank voor deze mooie recensie!
mvg Rens

Alles in prima conditie aangekomen.
Ontzettend bedankt voor deze positieve feedback!
mvg Rens

1. We kozen voor groupage en op 14 november werden onze spullen opgehaald. De informatie die we hadden was dat of in November of in December een container zou vertrekken. Daaruit maakten wij op dat levering begin januari zou plaatsvinden. In de praktijk was het zo dat op 10 januari het schip met onze spullen vertrok naar Canada. Levering vond plaats op 5 februari in Toronto.
Communicatie hierover was gebrekkig: de conclusie was dat Windmill voor late levering had gekozen om de feestdagen in december te vermijden. Daar zou hoe dan ook vertraging optreden dus levering in december had ‘geen zin meer...‘ Dit is informatie die wij als klant graag ten tijde van de offerte vernomen hadden. Informatieverstrekking over het vervolgtraject, na het ophalen van de inboedel in NL, was spaarzaam. Bijna in alle gevallen moest er eerst een email van onze kant aan vooraf.
2. Verder zoals eerder beschreven bij een van de reviews hieronder hadden wij eenzelfde probleem met het volume van onze lading. Vooraf beraamd was 6 m2, uiteindelijk betrof het slechts 4 m2 volgens het verhuisteam maar kregen we desondanks een factuur gebaseerd op 6m2. Na een telefoontje naar de coӧrdinator werd dit weliswaar snel opgelost met een credit nota, maar ook hier moesten wij er zelf weer achteraan.
In tegenstelling tot wat Windmill u garandeert (een zorgeloze verhuizing), hebben wij de verhuizing door deze twee zaken niet geheel zorgeloos ervaren. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen geheel tevreden zijn met Windmill, echter onze verwachtingen werden niet waargemaakt. Een email met de uiting van onze teleurstelling werd weliswaar beantwoord, maar inhoudelijk werd niet gereageerd. Het was allemaal ‘volgens het standaard proces verlopen, in de toekomst zullen ze proberen klanten nog vollediger te informeren over wat groupage vervoer inhoudt’.
Nogmaals, al met al zijn we tevreden omdat onze spullen in goede conditie zijn afgeleverd.Lees meer
Goed om te horen dat u al met al tevreden bent en hartelijk dank voor de gegeven feedback over de punten waar u minder tevreden mee bent.
mvg Rens

They subcontract out moving goods from Netherlands to their warehouse. The subcontractors did not handle the goods properly - the bike (which I spent a lot of time cleaning was re-dirtied) and some items were broken as they were taken down the stairs carelessly. They were supposed to help pack certain items for me but that wasn't done properly before moving to the warehouse.
Thank you very much for this feedback, this is highly appreciated.
I am very sorry to hear not everything went as smooth as expected.
Rens


Best regards, Rens

mvg Rens


mvg Rens




Op e-mails komt nauwelijks - of een onbeschofte - reactie waarbij extra kosten worden gesuggereerd. Er wordt geen oplossing gezocht, we moeten gewoon wachten. Van de kant van Windmill is er totale onbegrip dat we onze spullen, die we eigenlijk binnen een week na emigratie al zouden krijgen, graag willen hebben. Ik raad dit bedrijf ten zeerste af.


They were not the cheapest but I chose them on the basis that it was 6 weeks door to door. Door to door means from my door in NL to my door in NZ. I feel that they were not honest with me just to get my business.














In oktober van dat jaar kwamen er 49 colli op mijn adres in Indonesie aan. Geen fiets, geen dozen met belangrijke documenten en andere zaken die voor mij grote waarde hebben.
Bij navraag bleek na eindeloos gehakketak dat de vermiste colli nooit bij Windmill op loods blijken te zijn aangekomen. Die zijn dus ergens tussen Alkmaar en loods zomaar verdampt. Windmill Forwarding houdt sindsdien vol dat ik betreffende colli zelfs nooit heb aangeboden! De colli zijn bij mij opgehaald door een koeriersdienst, waarvan Windmill Forwarding de naam niet wil prijsgeven. Gelukkig was de fiets verzekerd en ik heb enige maanden later aangifte van diefstal gedaan tegen deze naamloze koerier. Deze aangifte is gehonoreerd en de fietsverzekeraar heeft die schade vergoed. Naar de andere zaken kan ik gevoeglijk fluiten.
Windmill Forwarding is verder bij geen enkele branche-organisatie aangesloten, al spiegelt de website voor dat ze lid zijn van FENEX. Deze belangenorganisator voor expediteurs meldt echter dat Windmill Forwarding niet terug te vinden is op hun ledenlijst.
Ik wil iedereen waarschuwen nooit in zee te gaan met dit onbetrouwbare bedrijf!Lees meer