Zeer teleurgesteld ben ik over de hele gang van zaken omtrent mijn verhuizing van Maastricht naar Zuid-Spanje. Ondanks een goede voorbereiding en meerdere mails van mijn kant om bepaalde zaken af te stemmen, is er helemaal niks gegaan volgens verwachting.
Vooral de samenwerking met de locale verhuizer Harremans laat te wensen over.
Om te beginnen het afleveren van de verhuisdozen.
De eerste keer kwam de jongen aan de deur en had niet de goede dozen bij zich. Daarna had hij de correcte kwantiteit bij zich, maar was de kwaliteit beneden peil. Het merendeel van de dozen bevatten scheuren, gaten, (vet)vlekken en in eentje zat zelfs as (!) waarvan ik mag hopen dat dit gewoon van een sigaret was.
Na veel gesteggel zouden er nieuwe worden afgeleverd en dit gebeurde ook weer in twee fasen.
Rekening houdende met het feit dat ik gewoon werkzaam ben geweest tot twee dagen na mijn verhuizing, was dit dus tijd technisch ook nog een extra belasting voor mij.
Op de dag van de verhuizin
g bleek dat lokaal een 'verhuizer ' was geregeld, maar dit had een inpakker moeten zijn. Oftewel de enige doos die hij heeft ingepakt, is de doos waar alle spullen van beschadigd zijn. Bovendien ging hij erg onvoorzichtig en laks om met mijn spullen, liet ze vallen, vergat schroeven, stopte overige dingen gewoon weg in dozen inclusief een hele berg afval (tape en plastic) die ook gewoon doodleuk naar Spanje is vervoerd. De persoon in kwestie gaf toe dat hij eigenlijk ICT-er was en geen verhuizer en al helemaal geen inpakker. Hij ging ook weg na een half uur om iemand op te halen die wel inpakker was, maar na een uur keerde hij terug met de mededeling dat diegene toch niet beschikbaar was. Weer zakte de moed mij in de schoenen. Overigens wel een groot complimenten voor de aanwezige inpakker Dennis, want hij heeft bijna het werk voor 2 personen gedaan. Hij schrok overigens ook van de 'hulp' die hij had gekregen en totaal niet gekwalificeerd was voor het werk. Hij adviseerde ons ook om hierover met Stoof contact op te nemen.
Op 24 februari kreeg ik een mail dat mijn spullen afgeleverd zouden worden op vrijdag 4 maart tijdstip n.o.t.k. Prima dacht ik nog; dat komt goed uit en is best snel dan. Op donderdagmiddag 3 maart kreeg ik een telefoontje van de verhuizer dat hij binnen een uur ter plaatse zou zijn en mijn spullen kwam uitladen. Weer een misser in de communicatie. Gelukkig waren we niet ver weg en konden we gemakkelijk en op tijd thuis zijn.
Bij het uitladen is er een design lamp kapot gevallen die al meer dan 40 jaar in de familie was. Een schilderij werd achteloos tegen de elektrische poort gezet en waaide om. Gelukkig heb ik extra betaald voor het 'zeewaardig verpakken', want anders was dit ook weer een schade geweest die moeilijk te herstellen was.
Helaas is mijn duurste item van de hele verhuizing, een houten tafel van Leolux, erg beschadigd met veel nieuwe krassen.
Bij het uitpakken van de spullen bleek een doos te zitten, zoals hierboven beschreven de enige die de 'lokale verhuizer' zelf heeft ingepakt, waar alle spullen van beschadigd zijn.
Daarna heb ik geprobeerd om iemand van kantoor aan de lijn te krijgen en uiteindelijk heb ik gesproken met iemand die mij op zeer denigrerende wijze te woord stond ('nou nou mevrouwtje') en totaal geen begrip toonde voor mijn verhaal.
Kortom ik ben not amused over de hele gang van zaken; de beroerde interne en externe communicatie het lage servicelevel/klantvriendelijkheid en de professionaliteit. Ook de schadeafwikkeling is nog steeds niet rond na drie maanden.
Dit zou me nog enigszins een positief gevoel kunnen geven en ook hierbij worden afspraken niet nagekomen.Lees meer
Deze afdeling verzorgt alleen internationale verhuizingen en voor binnenlandse verhuizingen dient u uw review op een andere site te plaatsen. Wij willen u graag verder helpen als u ons uw contactgegevens kunt toesturen.